Більшість водіїв пам’ятає часи, коли запасне колесо в багажнику була обов'язковою складовою кожного автомобіля - без нього просто не вирушали в дорогу. Чому ж тепер авто все частіше продаються без повноцінної "запаски"?
Про те, як бувалІ водії сучасних машин обходяться без запасного колеса, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Проколене колесо могло зіпсувати будь-яку поїздку – то як же так відбувається, що в багажнику багатьох сучасних моделей немає навіть місця під запасне колесо? Що приходить йому на заміну?
Існує кілька основних причин, чому виробники відмовляються від запасного колеса в комплектації нових машин:
Зменшення ваги авто
Запасне колесо – це додаткові 10–20 кг, що впливають на загальну масу автомобіля. Зменшення ваги допомагає:
Звільнення місця в багажнику
Відмова від "запаски" дозволяє конструкторам зробити багажне відділення глибшим або зручнішим. Це особливо важливо для компактних міських авто. Але все частіше нішу у підлозі багажника вже з заводу займає щось корисне - чи то сабвуфер, чи то акумулятор гібридного приводу
Економія для виробника
Менше деталей – менші витрати на виробництво. У конкурентному ринку навіть незначна економія може дати перевагу в ціні. А тут витрати на колеса для автовиробника знижуються на 20%!
Покращення якості шин і якості шляхів
Сучасні шини стали надійнішими, з кращим захистом від проколів, а головне - менша ймовірність, що колесо розгерметизується через неякісне ущільнення чи, скажімо, вентиль, що передчасно задубів та розтріскався.
З іншого боку, деякі авто комплектуються шинами типу Run Flat, які дозволяють проїхати ще 50–80 км навіть після повної втрати тиску. Таких моделей все ще небагато, але вони є у вільному доступі.
У багатьох авто замість "запаски" тепер кладуть:
Незважаючи на тенденцію до відмови, чимало нових авто все ж таки мають запасне колесо, зокрема:
- машини у комплектаціях для країн, де не рідкість погані дороги.
- позашляховики або пікапи, які розраховані на бездоріжжя;
- автомобілі преміум-класу, де важлива автономність у будь-яких умовах;
- окремі комплектації або за додаткову плату.
Також в деяких країнах наявність "запаски" регулюється законодавством, особливо якщо це стосується комерційного транспорту.
Запасне колесо поступово відходить у минуле як символ іншої епохи автомобілебудування. Сучасні технології, зменшення ваги, економія пального та прагнення до комфорту змінюють підходи до безпеки на дорозі. Проте, якщо ви часто подорожуєте по поганих дорогах або за містом, можливо, варто все ж мати "запаску" або "докатку" - навіть якщо виробник її не передбачив.
І насамкінець - порада: перед далекою поїздкою завжди перевіряйте, що саме є у вашому багажнику - іноді компресор і герметик можуть врятувати не гірше за запасне колесо. І ще важливо потренуватись у використанні вашого аварійного девайсу – чи то самої запаски, чи то балончика з герметиком.
Раніше в нашій публікації ми розповідали, чому фар у машини дві, а коліс чотири.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
.При підготовці статті були використані матеріали Autobild, Autocentre та Шина плюс.