Тюнінг автомобіля - це не лише спосіб самовираження, а й тонка межа між жагою вдосконалень і порушенням закону. Коліс це теж стосується, попри те що в нашій країні модні литі диски і "спортивні" шини прикрашають чи не кожну другу машину.
Про те, чим ризикує водій з нерідними колесами на авто і як уникнути загроз, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Так, такий популярний вид тюнінга як встановлння нестандартних коліс може обернутися штрафом, позбавленням водійських прав або навіть арештом. У чому тут справа?
Відповідно до пункту 31.4.5 Правил дорожнього руху України, експлуатація транспортного засобу з шинами або дисками, що не відповідають заводським параметрам, є порушенням. Такі дії кваліфікуються за статтею 121 КУпАП і тягнуть за собою:
Хоча великі диски та широка низькопрофільна гума вважаються ефектними, вони мають цілий перелік недоліків. Адже они можуть:
- Погіршити керованість авто
- Збільшити навантаження на підвіску, гальма та кермо
- Підвищити витрату пального
- Знизити комфорт їзди на нерівностях
- Прискорити зношення деталей ходової частини
Інженери наголошують: навіть один-два зайві дюйми у посадочному діаметрі шини можуть суттєво змінити характер поведінки авто А значить, що під загрозою буде безпека руху.
Ще один вид змін, які дозволяють собі сміливі автовласники – використання коліс на дисках з нестандартним вилітом.
Параметр ET - це виліт диска, тобто відстань між площиною кріплення диска до маточини і його центральною площею симетрії. Цей показник визначає, наскільки глибоко в крилі розташоване колесо або наскільки сильно воно виступає назовні відносно кузова авто.
Багато автолюбителів встановлюють диски з меншим ET задля ефектного вигляду (колія стає ширше), між тим це часом має серйозні технічні наслідки.
Чим небезпечний неправильний ET
Встановлення дисків із невідповідним ET може призводити (або неодмінно призводить) до:
Ці зміни не лише погіршують комфорт, а й знижують безпеку руху, особливо в екстрених ситуаціях.
Як правильно підібрати ET
- Завжди орієнтуйтесь на заводські параметри, які можна знайти в технічній документації, на спеціалізованих сайтах або на рідних дисках машини
- Якщо хочете змінити вигляд авто - обирайте диски з ET, що відхиляється не більше ніж на ±5 мм від рекомендованого значення
- Уникайте використання проставок або адаптерів, які не сертифіковані виробником - вони знижують надійність кріплення
Нестандартний виліт диска - це не просто естетика. Це втручання в конструкцію авто, яке може призвести до аварійної ситуації. Якщо ви хочете змінити вигляд коліс - краще обрати диски з бажаним дизайном, але з правильним ET, ніж ризикувати безпекою.
Щоб не потрапити на штраф з колесами:
Тюнінговані колеса - іноді це корисно для керованості, іноді це дійсно красиво. Але це не завжди безпечно. Якщо ви хочете змінити вигляд авто або покращити його поведінку, обирайте сертифіковані рішення, які не суперечать технічним нормам. Це дозволить зберегти ресурс автомобіля, уникнути ризику аварії та зайвих витрат і залишитися в межах закону.
Раніше в нашій публікації ми розповідали, чому фар у машини дві, а коліс чотири.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
При підготовці статті були використані матеріали Rosava, Nokian та Continental.