Попри розмаїття класів і конструкцій всі автомобілі мають спільну рису: про свої технічні проблеми вони люблять повідомляти звуками. І деякі з них означають справжню катастрофу. Як не пропустити такий сигнал?
Про стукіт та інші шуми, які говорять про заборону рухатись далі, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Конструктори вживають чимало заходів, щоб системи та механізми сучасного автомобіля працювали без шумів та вібрацій. Тому коли ви чуєте щось незвичне, знайте: з машиною щось не гаразд. Можливо, настільки явно, що її треба негайно зупинити.
Як зрозуміти, що рухатись не можна навіть до найближчої СТО? Нижче список тривожних сигналів, які вимагають негайної зупинки, як мінімум - до з’ясування причини какофонії.
Будь-який звук з-під капота, якщо він виділяється на фоні загального гулу двигуна, є ознакою проблеми і не може бути проігнорований.
Отже, з-під капота чутний скрегіт, дзвін, глухі удари - це може бути:
Продовжувати рух з такими симптомами означає ризикувати капітальним ремонтом двигуна.
Часто це пов'язано з:
Якщо ремінь пищить - значить, він ще не порвався і виконує свою функцію. Але - може порватись. І якщо це станеться в дорозі, можна залишитися без заряджання акумулятора, охолодження двигуна та підсилювача керма.
Краще зупинитися та переконатись, що ремінь ще не почав розпадатись на нитки і витримає дорогу до автомайстерні.
Чесно сказати, просто в салоні звук пари, що покидає систему охолодження, навряд чи буде чути. Але саме пара стане першим візуальним сигналом, особливо, коли машина притишить хід.
Це явна ознака:
Якщо ви бачите пару і чуєте шипіння - негайно глушіть мотор. Продовження руху може призвести до перегріву та дорогого ремонту, як мінімум - головки блоку циліндрів.
Якщо при повороті керма чути гудіння, особливо на низькій швидкості:
Проблеми з кермовим керуванням - це не просто незручність, а реальна загроза безпеці, бо при повній відмові підсилювача кермо стає у кілька разі важчим. Краще не ризикувати і до повного з’ясування картини не продовжувати поїздку.
Деякі нештатні звуки долинають не з боку капоту (де зазвичай краще шумоізоляція), а з під днища машини чи від колісних арок.
Такі звуки можуть вказувати на:
За великим рахунком, дірка в глушнику на безпеку впливає мало, але це може бути не просто отвір, а тріщина у трубі, яка означає її скору руйнацію. А якщо глушник відвалиться на ходу на дорогу - то вже не тільки шум, а й ризик для інших учасників руху. Треба зупинитись та перевірити.
Це може бути:
В принципі, це може бути просто шматок льоду чи сухий бруд, який приліпився до колеса. Але з тією ж ймовірністю можна буде побачити руйнування гальмівної колодки, зірваний з кріплень гальмівний шланг тощо. Тому з таким акомпанементом краще не продовжувати дорогу.
Ми ніколи не втомимось повторювати читачам: попри свою високу надійність (властиву, до речі, не всім моделям) сучасна машина потребує обслуговування та вчасного ремонту. І якщо її правильно доглядати, жодні нештатні звуки самі собі не виникнуть.
Тому краще не пропускати техобслуговування за регламентом автовиробника, а коли вже в дорозі машина подасть сигнал тривоги, про не ігнорувати його.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, як неправильний бензин впливає на автомобіль та як водієві виправити ситуацію.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
При підготовці статті були використані матеріали Motor та Autocar.