Оскільки електромобілі стали звичними на наших вулицях і в гаражах громадян, вибір такого авто сьогодні стає вже не емоційним, а все більш усвідомленим. То що головне при цьому, особливо якщо йдеться про неофіта електромобільного руху?
Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт, засновник AUTOGEEK Євгеній Муджирі.
Зазвичай користувач, обираючи машину з електроприводом, бере до уваги кілька специфічних, суто електромобільних чинників:
Перелік тонкощів правильний (хоча і не вичерпний), але що найважливіше – з чого починати підбір моделі?
- "Насправді універсальної формули не існує, - вважає Євгеній Муджирі, український експерт з електромобілів та засновник AUTOGEEK - першого електромобільного медіа в Україні. - Все залежить від реальних щоденних потреб користувача".
Але реальний пробіг машини на одній зарядці - дійсно одна з ключових позицій, яку слід врахувати в першу чергу. По-перше тому, що в більшості "електричок" цей кілометраж все ще залишається обмеженим. А по-друге, тому що заряджається батарея електромобіля набагато довше, ніж заправляється бак паливної машини - рахунок йде на години, у найкращому випадку - на десятки хвилин.
- "Якщо ви їздите містом і ваш середній пробіг не перевищує 50-80 кілометрів на день, - продовжує автоексперт з AUTOGEEK, - то й авто з запасом ходу у 200-250 км буде цілком достатньо. Але я завжди раджу закладати невеликий резерв - хоча б 20-30%, бо взимку пробіг трохи зменшується".
Другий важливий критерій - це батарея. Орієнтуватись абстрактно на її ємність особливого сенсу немає, адже далекобійність машини зрештою залежить не тільки від акумулятора, а й від особливостей всього авто.
Проте, слід врахувати показник ємності, коли можна обирати одну модель електромобіля у кількох варіантах батареї. І зважте на те, що не завжди більша ємність акумулятора означає більший пробіг. Хитрий нюанс у тому, що часто більший акумулятор стоїть на більш важкій комплектації моделі - наприклад, з приводом 4х4 чи просто з двома електромоторами.
Також важливо знати не лише ємність батареї, а й її хімію. Наприклад, є батареї просто літій-іонні, а є літій-залізо-фосфатні (LFP-батареї). Такі, наприклад, використовуються на багатьох китайських моделях. Як розповів автоексперт Євген Муджирі, подібні акумулятори менше деградують і краще переносять часті зарядки.
Також потрібно перевірити, чи доступний сервіс і запчастини для обраної моделі, і чи є зарядна інфраструктура на маршрутах, якими власник найчастіше пересувається.
- "Якщо ви живете у багатоповерхівці, - підказує експерт, - обов’язково подумайте наперед, де будете заряджати машину - вдома, на роботі чи на публічній зарядці".
Від редакції додамо, що названі вище експертом фактори вибору електромобіля принципово важливі. Якщо всі вони не будуть враховані при виборі, покупка може не мати сенсу - ані фінансового (економії не буде), ані фізичного (користуватись електромобілем не вийде через відсутність доступних розеток і зарядних станцій).
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, коли краще купувати машину і як успіх у цій справі залежить від cезону знижок і чуток.
Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить.