Не менше половини бензинових автівок в Україні мають ГБО - але чи хоча б половина з них має про те запис у техпаспорті? Багато хто з водіїв і не збирається це робити. А чи треба насправді? Ми розбиралися з цим неоднозначним питанням.
Чи потрібно вносити в документи запис про встановлення на машину ГБО, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Українське законодавство вимагає вносити в документи автомобіля данні про його переобладнання і втручання в конструкцію. Причому законність і безпеку таких втручань власник повинен доводити за допомогою сертифікованих експертів.
Частина авторитетних українських юристів не вважає монтаж ГБО переобладнанням автомобіля. Тобто і перереєстрація машини як переробленої на їхню думку не потрібна. Проте, українських автовласників більше непокоїть інший бік легалізації "газу" на їхніх машинах.
Газобалонне обладнання (ГБО) - популярне рішення серед українських водіїв, які прагнуть зменшити витрати на пальне. Проте, попри очевидні переваги, офіційна реєстрація ГБО залишається болючим питанням. Чому ж так багато автомобілістів уникають цієї процедури?
Так, вважається, що після встановлення газобалонного обладнання водій зобов’язаний внести зміни до технічного паспорта автомобіля через сервісний центр МВС. Тобто техпаспорт треба міняти разом з даними в акаунті машини у державній базі. Власне, це стосується будь-якого переобладнання, яке впливає на конструкцію транспортного засобу.
Незареєстроване ГБО може призвести до:
Але попри те, часто водії уникають реєстрації. Чому ж? Кілько років тому (а саме до початку 2020 р) внесення ГБО до техпаспорта автомобіля не вимагало значних фінансових витрат , це коштувало кількасот гривень.
А потім правила змінились: замість типового акту технічної експертизи від СТО, яка монтувала ГБО на машину, чиновники почали вимагати особливий Сертифікат відповідності.
При тому що цей документ видають лише кілька уповноважених установ по всій Україні. І вартість становить близько 100 доларів. Тобто реєстрація ГБО стала суттєво дорожчою, іноді - на кілька тисяч гривень. Що для людини, яка взагалі-то має на меті зекономити гроші на паливі, виявилося забагато.
І це на фоні відсутності обов’язкового технічного огляду для приватних автівок. І при тому що сьогодні патрульні не мають права перевіряти технічний стан машини на дорозі. Одне слово, чимала частка власників (ніхто навіть не знає, яка саме) машин з ГБО вирішили просто ігнорувати питання його реєстрації.
Не можна, але люди їздять. Оскільки влаштовувати технічну перевірку просто на дорозі ніякі перевіряючи не мають права, авто з незареєстрованим ГБО роками експлуатується без наслідків.
То чи варто все ж зареєструвати ГБО, встановлене на свій сімейний автомобіль? Певно, варто це зробити, і як на нас, на те є кілька причин:
- Безпека. ГБО, чия адекватність підкріплена реальним сертифікатом - це гарантія правильного монтажу та зменшення ризику технічних проблем.
- Юридична захищеність. У разі ДТП або серйозної перевірки (коли такі повернуться) власник не матиме проблем із законом.
- Більша ціна авто. Зареєстроване ГБО підвищує вартість автомобіля та спрощує його продаж.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, яка категорія прав потрібна для керування авто з причепом і з’ясовували подробиці щодо керування.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre та "Autobild Україна".