Одним з проблемних місць у репутації електромобіля все ще залишається його пробіг на одній "заправці". Він справді менший, ніж автономність паливних машин. Проте, чи всі знають реальні цифри на сьогодні?
Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт, засновник AUTOGEEK Євгеній Муджирі.
- У більшості сучасних електромобілів запас ходу - це 300-400 км за циклом WLTP, - говорить експерт з електромобілів, журналіст Євгеній Муджирі. - У реальному житті виходить трохи менше, особливо взимку, коли працює опалення.
Звісно, слід додати, що як і в паливних машин, витрата енергії залежить від стилю керування водія, від особливостей маршрутів і від звантаження електромобіля.
- В середньому взимку пробіг скорочується на 20-30%, і це нормально. Найбільше страждають старі моделі без теплового насоса. У заторах або при мінусових температурах батарея витрачає більше енергії, але для міських поїздок це не критично, - продовжує Євгеній Муджирі.
Вплив низьких температур на акумулятори електромобілів звісно є, але він насправді не критичний. Якщо говорити про найбільш поширені літій-іонні батареї, вони починають демонструвати зниження ефективної ємності тільки при температурі близько -10°C і нижче.
На щастя, такі морози в Україні останнім часом рідкість, тож скорочення пробігу відбувається в першу чергу через роботу опалювача. Який, як згадав експерт, найбільш ненажерливий на моделях без рідинного охолодження двигуна та акумуляторів.
Повертаючись до погіршення характеристик батарей на морозі, скажемо про один лайфхак.
Він пов’язаний з тим, що літій-іонні батареї самостійно нагріваються під час зарядки або активного використання. Наприклад, як це буває з акумулятором у смартфоні, який нагрівається під час тривалої розмови.
Тому електромобіль, який рухається або щойно заряджався, менш чутливий до морозів. Якщо авто стояло в теплому гаражі або заряджалося перед поїздкою, батарея буде прогріта і штатно віддаватиме енергію навіть у мороз.
Найбільш надійний спосіб - практичний. Тобто: зарядити батарею на 100 %, сісти за кермо і їхати, поки машина не покаже, що енергії залишилося обмаль, порядку 10 %. Для побутових, так би мовити, потреб, такого методу цілком достатньо.
Взагалі фахівці визначають пробіг електромобіля за певною методикою, яка імітує поїздки середньостатистичного водія. Наприклад, присутні в Україні моделі виробники та незалежні експерти тестують за такими циклами:
Отже, і висновки експертів, і досвід експлуатації показують, що пробіг електромобіля від зарядки до зарядки все більше наближається до паливних автомобілів. А поки автономність перших і других не зрівнялась, власники "електричок" навчилися пристосовуватись до часткових незручностей і пом’якшувати їх.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали електромобілі з Китаю та визначали серед них наш ТОП-5 найкращих.
Також в окремій статті ми розповідали про 7 кращих бюджетних електромобілів, які ще можна пригнати без податків.
Крім того, минулого разу автоексперти розбирались, які бувають варіанти зарядок для електромобіля і де в нашій країні найзручніше заряджати таку машину.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre та Autogeek.