Літо пішло, і крім проблем з слизьким асфальтом на водіїв чекає ще одне ускладнення - їзда у темряві. Яка восени часто буває поєднана з негодою, а ще - із слабким світлом фар. Ось кілька реальних способів повернути фарам ефективність.
Про кілька елементарних дій, які повернуть старим фарам яскравість, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Яскравий та правильний за формою промінь фар - це наша безпека на дорозі, причому неадекватне світло зважає не тільки водієві проблемного авто, а й іншим його колегам. Щоб фари не стали причиною аварійної ситуації, розглянемо причини поганого освітлення та ефективні способи покращення світла в авто.
Забруднені або заматовані фари. Прозорий пластик (скляних фар давно немає) з часом мутніє через вплив ультрафіолету, піску та каміння. Навіть при чистій зовні фарі лампи не зможуть повноцінно "пробити" шар каламутного пластику.
Старі або неякісні лампи. Згодом будь-яка лампа втрачає яскравість. Особливо це стосується кустарних ксенонових ламп і звичайних ламп розжарювання. Деякі бюджетні моделі світять слабше навіть новими.
Неправильне регулювання світла. Якщо фари світять занадто низько, занадто високого або вбік - ефективність освітлення знижується, навіть якщо самі лампи хороші. При тому часто така машина активно засліплює інших водіїв - і зустрічних, і попутних.
Проблеми з електрикою. Окислені контакти в фарі та роз’ємах, проблемний генератор або пошкоджена проводка можуть знижувати напругу, через що лампа теж світить тьмяніше.
Брудні зсередини або запотілі фари. Є ціла купа причин, з яких в корпусі фари накопичується волога, яка осідає на відбивачі чи склі. З відповідним порушенням світлорозподілу.
То як покращити світло фар? Розповідаємо про перевірені способи.
Якщо фари стали мутними - полірування може повернути їм прозорість. Це можна зробити:
Порада. Якщо пошкодження на прозорому ковпаку фари були серйозні і полірування було глибоким, після нього треба нанести спеціальний лак, щоб ефект зберігся довше.
Навіть найращі нові лампи не допоможуть, якщо фари "дивляться" у землю, в небо або на узбіччя.
Порада. Регулювання робиться на стенді в автомайстерні, але за великої потреби "виставити" фари можна і власними силами. Крім заводського мануалу потрібна буде тільки чиста стіна будівлі і рівний майданчик перед нею.
Оновіть лампи на більш яскраві моделі:
Порада. Перед встановленням ламп іншого типу - в першу чергу світлодіодних - переконайтесь, що у стандартній галогеновій оптиці вони дають правильний промінь і не засліплюють інших водіїв.
Взагалі повністю адекватні LED-лампи випускають тільки два-три провідних виробники автокомпонентів, діодні лампи інших компаній в галогенових фарах працюють неадекватно. Саме тому в нашій країні офіційно така заміна ламп не дозволяється.
Поганий контакт у старій проводці може "красти" напругу, через що яскравість фар буде недостатньою. Схожа картина буде, якщо генератор не виконує сповна своїх обов’язків, але триватиме таке недовго – акумулятор сяде за півгодини - годину.
При подібних симптомах перевірте:
Якщо на машині немає автоматичного омивача фар, в негоду робіть це частіше. Навіть тонкий шар снігу, бруду та сухого пилу "приглушає" найкращі фари.
Порада. Не варто чистити бруд с ковпака фари насуху – на пластику гарантовано залишаться ті самі подряпини, про які ми згадуємо вище. Сучасні фари треба не чистити, а мити з великою кількістю рідини.
Радимо за можливості використовувати лампи перевірених брендів. Майте на увазі, що дешеві LED-лампи з популярних інтернет-магазинів часто світять гірше, ніж галогенки.
Раз на рік (наприклад, під час планового ТО-1) варто перевіряти регулювання фар, те саме слід робити після заміни ламп або великого ремонту підвіски. Справа у тому, що зниження ефективності фар та порушення регулювань відбувається поволі і водій цього часто не помічає.
Раніше в нашій публікації ми розповідали, чому фар у машини дві, а коліс чотири.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
.При підготовці статті були використані матеріали Philips, Osram та Bosch.