В мороз нам хочеться якомога швидше "натопити" в салоні, тому що їхати в холодній машині небезпечно: вікна пітніють і обмерзають, водій думає про тепло, а не про обстановку на дорозі. Як прискорити процес?
Про кілька способів прискорити обігрів салону перед поїздкою читайте в матеріалі РБК-Україна.
Головна причина всіх проблем з температурою у перші хвилини після посадки екіпажу в салон - у відсутності тепла в принципі. Його немає де взяти, адже щойно заведений двигун теж ще холодний. І водій абсолютно правий, що не хоче рушати, поки в машині холодно.
Скористайтесь перевіреними порадами від досвідчених водіїв
Увімкніть режим рециркуляції одразу після запуску двигуна. Так опалювач буде нагрівати вже тепле повітря, взяте з середини салону, а не холодне, що надходить ззовні.
Але якщо при цьому в салоні буде декілька осіб, не уникнути запотівання вікон - тож людям краще очікувати надворі. Коли салон прогріється, перемкніть заслінку рециркуляції назад, щоб уникнути запітніння скла.
Cпочатку увімкніть вентилятор на мінімальних обертах, адже сильний потік холодного повітря не буде нагріватись в ледь теплому теплообміннику вашої "пічки". Це буде лише охолоджувати салон і затягне процес.
Поступово збільшуйте швидкість обдуву, коли двигун почне віддавати тепло.
Оскільки найважливіша в цій ситуації зона - це лобове скло, саме на нього треба спрямувати весь потік повітря від опалювача.
При цьому для пришвидшення прогріву скла слід опустити донизу протисонячні козирки - вони не даватимуть потокам теплого повітря марно уходити на стелю. По мірі прогріву двигуна, коли повітря з опалювача стане гарячим, потоки можна спрямувати також униз.
Ще один корисний лайфхак для прискорення прогріву двигуна (а значить, і салону) - увімкніть потужні електричні споживачі машини.
Обігріви переднього і заднього скла, сидінь, керма не тільки підвищуватимуть комфорт в інтер’єрі, а й додатково навантажать двигун - через генератор. Відтак, мотор спалюватиме у собі більше бензину (дизеля), а значить, буде швидше набирати температуру.
Сучасний двигун немає сенсу довго тримати на холостих обертах - в такому режимі він прогрівається дуже довго.
Тому вже через кілька хвилини після запуску, коли двигун почне працювати стабільно і в салоні стане трохи тепліше, можна розпочинати рух. Мотор швидше нагріється під навантаженням, а разом із ним стане більш ефективним і обігрівач салону.
Якщо в очікуванні прогріву водій залишається на своєму місці в салоні, є сенс увімкнути підігрів сидіння та керма. Завдяки цьому атмосфера салону сприйматиметься як більш тепла, ніж насправді.
Ще один, більш радикальний метод - обладнати машину автономним обігрівачем (він же передпусковий підігрівач) типу Webasto чи Eberspächer. Щоправда, ці системи настільки дорогі, що в умовах все більш теплих українських зим вони втрачають популярність.
В холодні дні прогрівати салон перед поїздкою дуже важливо. Найстрашніше те, що в холодному інтер’єрі вікна можуть вкритись інієм чи вологою вже після початку поїздки, коли машина увіллється в потік транспорту і водій буде обмежений у діях.
Раніше в нашій публікації ми розбирались, який тип снігопаду найстрашніший для водія та авто і обговорювали, як правильно керувати машиною в таких умовах
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, які гальма кращі: дискові чи барабанні, і які на ділі дають кращий результат.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Autocar.