Ось який тип снігопаду найстрашніший для водія і авто
Фото: мокрий сніг обіцяє водіям додаткові ризики (unsplash.com)
Синоптики обіцяють нам днями перший сніг, а значить, на нас чекає і перша хвиля зимових ДТП. Чому слід боятись саме першого снігу і як пережити ці дні без неприємностей?
Про те, як поводитись на дорозі під час перших снігопадів, щоб не потрапити в аварію, читайте в матеріалі РБК-Україна.
День бляхаря – не наше свято
Бувалі водії недаремно називають перші снігопади Днем бляхаря - кількість пом’ятих машин в ці дні в рази перебільшує звичну "норму", і до рихтувальників вже увечері вишикують черги (хоча і віртуальні) з нетерплячих клієнтів. Чому так?
Все просто: за довгий теплий сезон водії забувають зимові навички керування. Між тим, водіння взимку суттєво відрізняється від літнього стилю: потрібно змінити підхід до керування:
- Слід зменшити середню швидкість;
- Уникайте різких прискорень і гальмувань;
- Не робіть крутих поворотів чи різких рухів кермом;
- Заздалегідь оцінюйте ситуацію на дорозі, щоб завчасно планувати свої дії: тоді гальмування буде плавним, а повороти - м’якими і контрольованими.
Фото: з приходом холодів і снігопадів водіям слід швиденько пригадати зимові навички керування (unsplash.com)
Сніг з дощем: як безпечно їздити в таку погоду
Перші снігопади особливо небезпечні ще й тому, що вони часто трапляються за плюсової температури та ще й поєднується з дощем. А така мокра суміш під колесами - річ по особливому небезпечна, адже таке поєднання може піднести водіям несподівані складності.
Чому це небезпечно?
Мокрий сніг та дощ окремо знайомі кожному водієві. Але разом вони створюють особливі умови, які потребують підвищеної уваги. Це як дві непосидючі дитини, які в тандемі влаштовують особливо ефективний хаос.
Отже, при мокрому снігопаді на водія чекають три головні проблеми:
1. Погана видимість.
Великі скупчення сніжинок прилипають до вікон, особливо коли машина їду містом, при повільному русі та вітрі. Сніг може буквально заліпити машину, у тому числі і на ходу.
Що робити: перед поїздкою прогрійте салон, щоб скла стали теплими - сніг танутиме і стікатиме. Переконайтеся, що двірники та обігрів скла працюють справно.
2. Слешпленнінг – машина "спливає"
На дорозі може накопичуватися пухка снігово-водяна маса, що створює умови для втрати зчеплення шини з асфальтом, особливо при гальмуванні або на швидкості.
Що робити: рухайтеся повільно, дотримуйтесь дистанції. Будьте особливо обережні, якщо ваша машина взута у широкі шини - вони сильніше схильні до ефекту "спливання".
3. Локальна ожеледь
Температура може коливатися навколо нуля і на деяких ділянках дороги опади підмерзають. Особливо небезпечні мости, естакади, відкриті ділянки в горах та ділянки, які продуваються вітром.
Що робити: знижуйте швидкість та заздалегідь оцінюйте стан дороги.
Снігові сюрпризи
Навіть якщо ваша машина впевнено їде сніговою кашею, будьте готові до того, що за поворотом дорога може перетворитися на ковзанку.
Це може призвести до втрати керування, тому краще додатково знижувати швидкість у місцях, де можна очікувати нижчої температури на поверхні шляху. Ще одна небезпека – у складних місцях окремі машини можуть затримуватись, що приводить до пробок, аварій і навіть повної зупинки руху.
Найголовніше
У перші дні, коли зима вступає у свої права, водієві важливо налаштуватися на зимовий стиль керування: забути про літні звички за кермом і пригадати все, чого навчився за минулі холодні сезони.
А якщо ви не відчуваєте впевненості за кермом, у перші дні справжньої зими краще залишити авто на стоянці та скористатися громадським транспортом. Адже навіть якщо ви самі керуєте обережно, поруч можуть опинитися водії без досвіду або з надмірною самовпевненістю — саме вони часто стають причиною серйозних проблем на дорозі.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та Avtobazar.