Що б не розповідали нам рекламні ролики, головним елементом електромобіля є батарея. Вона визначає основні характеристики і вона ж впливає на ціну вживаної машини. А скільки живе батарея сучасного електромобіля?
Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт, засновник AUTOGEEK Євгеній Муджирі.
– Сучасні батареї втрачають лише близько 1-2% ємності на рік, якщо ви їх не перезаряджаєте постійно до 100% і не допускаєте перегріву, - говорить експерт з електромобілів Євгеній Муджирі.
Тобто, за даними експерта, при нормальному користуванні нової батареї вистачить щонайменше на 8-10 років без серйозних проблем.
При чому слід знати, що в певні періоди акумулятор може знижувати продуктивність і лякати власника скорим виходом з ладу.
Але це стосується зимового періоду, точніше, днів з відчутним, до –10оС, морозом, коли в акумуляторі уповільнюються хімічні процеси. Але коли батарея прогрівається (під час інтенсивної роботи чи з настанням відлиги) - всі її характеристики відновлюються.
Слова експерта підкріплюються досвідом експлуатації "електричок" шанованих марок і заводською гарантією на деякі з них.
Отже, сучасні літій-іонні батареї в електромобілях здатні служити від 8 до 15 років або 150 000-300 000 км пробігу, залежно від умов експлуатації. При цьому з кожним роком акумулятор потроху втрачатиме свою ємність.
В багатьох випадках автовиробники надають на акумулятор окрему гарантію, наприклад, на 8 років або 160 000 км з умовою збереження не менше 70% ємності.
Заміна батареї буває потрібна, коли її ємність падає нижче 60-70% - зазвичай це відбувається через 8-10 років експлуатації. Це означає, що запас ходу зменшується, хоча машину можна експлуатувати.
До речі, в багатьох випадках власники не купують новий акумулятор, адже він, м’яко кажучи, недешевий (від 3-8 тисяч доларів аж до 15 тисяч). В Україні часто використовуються альтернативні варіанти:
Якщо ви придбали електромобіль надовго, правильною експлуатацією цілком реально продовжити її життя. Найбільш доступні заходи такі:
Для перевірки стану акумулятора можна зробити діагностику через OBD-адаптер. Інший спосіб - офіційний сервіс, де теж зможуть подивитися показник SOH (State of Health) - рівень "здоров’я" батареї.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, як обрати шини для електромобіля і чому на батарейній машині краще не використовувати звичайні покришки.
Також в окремій статті ми розповідали про 7 кращих бюджетних електромобілів, які ще можна пригнати без податків.
Крім того, минулого разу на автоексперти розбирались, які бувають варіанти зарядок для електромобіля і де в нашій країні найзручніше заряджати таку машину.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre та Autogeek.