Жорсткіші торговельні санкції з боку ЄС і США проти РФ негативно вплинуть на динаміку автомобільного ринку, пише Forbes. На автомобільну промисловість нові санкції не здійснять прямого впливу, проте вони послаблять економіку в цілому, в результаті - постраждають усі галузі.
За даними компанії IHS Automotive, продаж автомобілів у Росії в I півріччі знизився на 7,6%, включаючи падіння на 17,3% у червні. Це свідчить, що продажі істотно скоротяться у II півріччі. У доповіді PriceWaterhouseCoupers наголошується, що зниження продажів автомобілів у Росії може у 2014р. скласти від 8% до 12% - до 2,3-2,4 млн машин.
"Поки немає санкцій, що стосуються безпосередньо промислового виробництва або безпосередньо мають відношення до виробництва і продажу автомобілів у Росії, або ж російських підприємств, що експортують свою продукцію до США чи ЄС", - йдеться в доповіді IHS.
Європейські виробники розраховували, що в Росії їм вдасться збільшити продажі і прибутки, щоб згладити наслідки зростаючої конкуренції у своїх країнах.
На думку IHS, новий раунд санкцій надасть більш сильний тиск на російську економіку і на працюючих у Росії іноземних виробників. Однак Renault-Nissan, що разом з партнерами контролює 74,1% активів АВТОВАЗу, може отримати користь від будь-яких російських заходів у відповідь. При цьому в доповіді обмовляється, що на нинішньому етапі даний сценарій не видається ймовірним.
У найближчій перспективі нові санкції, ймовірно, вкинуть російську економіку у 2014 р. в рецесію, зазначає IHS Auto. Раніше цього року промислова консалтингова компанія Roland Berger повідомила, що колишні розрахунки на ріст до 2020 р. продажів автомобілів у Росії до 4 млн на рік змінюються у бік пониження. Проте російський ринок все ще залишається джерелом високих прибутків для автовиробників.
Forbes нагадує, що в липні російська влада заборонила державним і муніципальним організаціям купувати автомобілі іноземного виробництва. Заборона стосуватиметься тільки машин, вироблених за межами РФ.