Затяжний спад у вітчизняному автопромі може бути подоланий у другому півріччі 2013 року за рахунок китайських виробників, зацікавлених у випуску своїх авто на українських потужностях. Про це в статті для "Дзеркало тижня. Україна" пише оглядач Роман Івченко.
Затяжний спад у вітчизняному автопромі може бути подоланий у другому півріччі 2013 року за рахунок китайських виробників, зацікавлених у випуску своїх авто на українських потужностях. Про це в статті для "Дзеркало тижня. Україна" пише оглядач Роман Івченко.
За сім місяців випуск автомобілів в Україні впав наполовину. Попит погіршувався, в тому числі, через жорсткіші умови кредитування під покупку авто. Виробництво сповільнилося вже в минулому році. У 2012 р. випуск легкових автомобілів знизився на 28,5%, до 70 тис. штук, вантажних - на 7%, до 2,9 тис. автомобілів і автобусів - на 14%, до 3,2 тис.
Щоправда, зазначає оглядач, підсумки липня вселяють певний оптимізм і вказують на можливий вихід з затяжного піке. За даними асоціації "Укравтопром", загальне виробництво автотранспортних засобів зросло на 11% в порівнянні з червнем, до 5,55 тис. штук. Наприклад, "Кременчуцький автоскладальний завод" корпорації "АІС" збільшив виробництво на 41% у липні порівняно з червнем, "АвтоКрАЗ" - на 27, а корпорація "Богдан" - на 33,5%.
І хоча липневий показник роботи галузі на 25% гірше, ніж в торішньому липні, поліпшення в порівнянні з червнем, на думку експертів (і це підтверджують самі учасники ринку), пов'язане з введенням навесні поточного року імпортних мит на легкові автомобілі в розмірі 6,46-12,95%, а також очікуваним введенням утилізаційного збору на автомобілі з вересня.
"Введення прямих або непрямих обмежень на імпорт викликало бурю обурення з боку країн-постачальників автомобілів, а можливе підписання Україною угоди про асоціацію з ЄС призведе до зняття імпортних мит для європейських виробників. Проте певний позитивний ефект для місцевої промисловості від введених торгових бар'єрів почав відчуватися вже зараз, хоча імпортери поспішили заявити про очікуване звуженні ринку. А саме - активізувалися китайські виробники, які з урахуванням мит прискорили прийняття рішення налагодити на потужностях українських компаній великовузлове складання автомобілів", - пише оглядач.
Так, корпорація "Богдан" почала випуск автомобілів китайської компанії JAC. У планах корпорації - налагодити випуск окремих комплектуючих в Україні з тим, щоб у перспективі збільшити локалізацію з 30 до 51%, а також забезпечити можливість експорту в Росію. Крім того, "Богдан" проводить переговори про аналогічну співпрацю з іншими китайськими виробниками. Китайська Geely відновила складання деяких моделей на Кременчуцькому автоскладальному заводі (входить в компанію "АІС").
"Таким чином, з урахуванням звичайних поставок по імпорту український ринок визнаний для китайського автопрому одним з ключових. І хоча великовузлове складання - це аж ніяк не виробництво повного циклу, в результаті загальний випуск автомобілів в країні відновиться в другому півріччі", - уклав експерт.
Нагадаємо, що за підсумками липня, в Україні було вироблено 5 тис. 55 автотранспортних засобів, що на 24,5% менше аналогічного періоду минулого року і на 11% більше, ніж у червні ц.р.
Всього за 7 місяців 2013 р. в Україні вироблено 23 тис. 311 автотранспортних засобів, що на 50% менше показника 2012 р.