Міністерство інфраструктури (Мінінфраструктури) сподівається перейти з 1 січня 2014 р. на екологічні норми "Євро-4" для автомобільного транспорту і найближчим часом цей документ буде передано на розгляд Кабінету міністрів і в разі його схвалення він надійде до Верховної Ради (ВР). Про це йдеться в повідомленні інформаційно-аналітичного бюлетеня Кабміну.
Міністерство інфраструктури (Мінінфраструктури) сподівається перейти з 1 січня 2014 р. на екологічні норми "Євро-4" для автомобільного транспорту і найближчим часом цей документ буде передано на розгляд Кабінету міністрів і в разі його схвалення він надійде до Верховної Ради (ВР). Про це йдеться в повідомленні інформаційно-аналітичного бюлетеня Кабміну.
Нові вимоги до транспортних засобів стосуються норм безпеки конструкції, обладнання сучасними приладами об'єктивного контролю, системами активної і пасивної безпеки, зокрема обмежувачами швидкості, тахографами, ременями безпеки, системами супутникового моніторингу. Зокрема, з 1 січня 2014 року до вантажівок будуть застосовуватися екологічні норми "Євро-4", з 2016 року - "Євро-5", а з 2018 року - "Євро-6".
В ході узгодження законопроекту "Про автомобільний транспорт", у ньому з'явився пункт про те, що установка тахографів, обмежувачів швидкості і ременів безпеки буде обов'язковою через 1-2 роки після набрання законом чинності. Так, в автобусах ремені безпеки з'являться через рік після набрання законом чинності, а обмежувачі швидкості повинні бути встановлені через два роки. Ці поправки запропонувала внести Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників.
"Наша співпраця з Всеукраїнською асоціацією автоперевізників - продуктивна. Ми враховуємо зауваження та пропозиції до проекту Закону "Про автомобільний транспорт", щоб, у кінцевому результаті, отримати ефективний документ, який задовольнить всіх учасників ринку", - заявив міністр інфраструктури Володимир Козак.
Експерти нагадують, що, згідно з первинним текстом законопроекту, розробленим у Міністерстві, ременями безпеки пасажирів і водія слід було обладнати всі автобуси, крім працюючих на міських та приміських маршрутах. Пристрої обмеження швидкості повинні бути у вантажних автомобілів (з повною масою понад 3,5 т і датою першої реєстрації в Україні після 1 січня 2008 року), автобусів (з датою першої реєстрації в Україні після 1 січня 2008 року) і автобусів спеціалізованого призначення, призначених для перевезення школярів.
Нова законодавча платформа у сфері автоперевезень вводиться відповідно до вимог Директив і Регламентів Європейського Союзу і спрямована, насамперед, на підвищення стандартів безпеки, екологічності, соціальних умов праці, реформування системи управління, а в результаті і на якісний розвиток ринку автоперевезень.
Що стосується вантажівок, в законопроекті прописані ще максимально допустимі габаритні та вагові параметри, вимоги щодо обладнання пристосуваннями обмеження швидкості автомобіля залежно від повної маси автомобіля і тахографами, наявності засобів кріплення вантажу, використання експлуатаційних матеріалів і паливних баків.
Основні новації стосуються застосування європейської практики допуску як пасажирських, так і вантажних автоперевізників на ринок. Перевізники повинні відповідати критеріям доброчесності (не притягувалися до кримінальної та адміністративної відповідальності), фінансової спроможності (повинно бути досить основних засобів, оборотних і фінансових активів для покупки транспортного засобу) та професійної компетенції (персонал повинен пройти спеціальне навчання і отримати свідоцтво професійної компетентності). Перевізник повинен буде мати хоча б один транспортний засіб для перевезення вантажів у своїй власності або право на використання такого засобу відповідно до законодавства. Він повинен мати в наявності службові приміщення, в яких зберігається звітність про фінансово- господарську діяльність підприємства, документи про час роботи і відпочинку водіїв.
Через три роки після набрання чинності новим законом запроваджується ліцензування вантажних автоперевезень. Також буде посилено відповідальність вантажовідправника за перевантаження автомобіля.
Експерти звертають увагу ще на одне нововведення, яке чекає автоперевізників, - створення електронного реєстру автобусних маршрутів. Єдиний маршрутний реєстр у вигляді комп'ютерної системи дасть можливість перевізникові брати активну участь у формуванні маршрутної мережі. Крім того, це допоможе викорінити "нелегалів", адже система допускає до роботи тільки перевізника з повним пакетом необхідних дозвільних документів.