Мінекології пропонує зробити утилізаційний збір однаковим для всіх автомобілів

Міністерство екології та природних ресурсів України розробило проект закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо скасування коефіцієнтів, застосовуваних до ставок екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів)", згідно з яким пропонується зробити утилізаційний збір однаковим для всіх автомобілів.

Міністерство екології та природних ресурсів України розробило проект закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо скасування коефіцієнтів, застосовуваних до ставок екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів)", згідно з яким пропонується зробити утилізаційний збір однаковим для всіх автомобілів. Текст проекту закону опублікований на офіційному сайті Мінекології.

Згідно з проектом закону, пропонується скасувати коригуючі коефіцієнти до базових ставок податку на утилізацію транспортних засобів (5,5 тис. грн для легкових автомобілів і 11 тис. грн для решти автотранспортних засобів).

Крім того, двома іншими законопроектами пропонується доповнити закон про охорону навколишнього середовища пунктом, згідно з яким 100% утилізаційного податку надходить до Фонду охорони навколишнього природного середовища.

Крім цього, законопроектом пропонується в законі про утилізаційний податок виключити обов'язкову наявність у пунктів розбирання транспортних засобів системи екологічного менеджменту, сертифікованої за стандартами ISO серії 1400 або з аналогічних національним стандартам.

Раніше, в Україні опубліковані закони про утилізацію знятих з експлуатації авто. Згідно із законом 422-VII, базова ставка збору для легкових автомобілів складе 5,5 тис. грн, а для вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки - 38 тис. грн. Підсумкова сума утилізаційного збору залежатиме від спеціального коефіцієнта. Для нових легкових автомобілів значення коефіцієнта становить 86-550% від базової ставки (4,73-30,2 тис. грн) залежно від об'єму двигуна, а для машин старше трьох років - 530-3501% (29,1-192,5 тис. грн). Для нових вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки коефіцієнт складе 50-290% (19-110,2 тис. грн), а для старих - 88-1180% (33,4-448,4 тис. грн).

З введенням норм про утилізацію авто в Україні не все так гладко. В ЄС заявляли, що набуття чинності закону про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів вплине на двосторонні економічні відносини. У ЄС заявляли, що введення утилізаційного збору на автомобілі принесе більше шкоди експортерам автомобілів з ​​Євросоюзу, ніж з інших країн, оскільки ЄС становить більшу частку в українському імпорті автомобілів.

Слід зазначити, що Україна раніше приєдналася до позову СОТ проти Росії, яка ввела утилізаційний збір. Проте пізніше Україна і сама ввела подібний податок, що викликало обурення в ЄС. У Євросоюзі заявили, що утилізаційний закон у його нинішньому вигляді викличе заходи, ЄС буде скаржитися на Україну в СОТ точно так само, як він це робить щодо Росії.

Незважаючи на це, Україна збирається приєднатися до консультацій, ініційованим Європейським Союзом у рамках СОТ з питання дії утилізаційного збору на автомобілі в Росії.