Moody's Investors Service очікує, що великі виробники автомобілів в Європі, включаючи Fiat SpA і PSA Peugeot Citroen SA, втратять близько 5 млрд євро в регіоні в цьому році, оскільки попит впав до найнижчого рівня за останні два десятиліття.
Moody's Investors Service очікує, що великі виробники автомобілів в Європі, включаючи Fiat SpA і PSA Peugeot Citroen SA, втратять близько 5 млрд євро в регіоні в цьому році, оскільки попит впав до найнижчого рівня за останні два десятиліття, повідомляє телеканал "Росія 24".
При цьому для Ford Motor і General Motors 2013 р. стане другим роком поспіль, коли вони будуть фіксувати великі втрати на операційному рівні.
Очікується, що попит на автомобілі у Західній Європі впаде на 5% до 12,48 млн автомобілів, що стане шостим падінням за підсумками року поспіль. Виробники змушені не тільки боротися з великим обсягом вільних потужностей, але і вести цінову війну за покупців.
На думку експертів рейтингового агентства, Fiat Renault і більше не зможуть покладатися на розвиваючі ринки, зокрема на Бразилію та Росію, так як попит на цих ринках також починає знижуватися. Хоча у звіті йдеться про зростання продажів в Європі на 3% до 12,845 млн автомобілів в 2014 р., говорити про стійке зростання ще рано.
"Ми не бачимо жодних ознак стійкого висхідного тренду зростання попиту з 2014 року, - сказав аналітик Moody's Фальк Фрей. - Питання в тому, що станеться з компаніями".
Німецький виробник Volkswagen і інші виробники в преміум-сегменті також будуть відчувати складну ситуацію на європейському ринку, але їх позиції на інших ринках, особливо в Китаї, дозволять їм бути стабільнішими, ніж конкуренти.
Через сильне зростання в Китаї в першій половині року, Moody's підвищило прогноз по зростанню світових продажів до 3,2% в 2013 р. і до 4,8% на 2014 р., що передбачає обсяг 87,51 млн автомобілів в наступному році. "Попит на автомобілі в Китаї залишається основною рушійною силою світового зростання продажів автомобілів", - сказав Фрей.
Як очікується, в самому Китаї продажі зростуть на 10% і складуть 21,02 млн. В США продажі збільшаться на 8,7% до 15,75 млн.
Відзначимо, що світові автовиробники вкрай незадоволені показниками попиту на їх продукцію в Європі, у зв'язку з чим вони сподіваються, що у 2013 р. американський попит компенсує падіння європейського ринку. Крім того, знижуються також продажі автомобілів в Японії, тому ставка на американський ринок стає ще більш значущою.
За підсумками 2012 року світовий автопром виробив понад 84 млн автотранспортних засобів або на 5,3% більше, ніж роком раніше. У цьому обсязі виробництво легкових автомобілів зайняв 75% і продемонструвало аналогічний загальному тренд розвитку. Більше половини (56%) легкових автомобілів було вироблено в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні.