В умовах нестабільної економіки українські автомобілісти намагаються обирати моделі, які добре тримають ціну. Така покупка - не тільки транспорт, а й вигідна інвестиція, яка дозволяє уникнути значної втрати грошей при перепродажі.
Про варіанти для тих, хто шукає надійне авто з мінімальним знеціненням, читайте в матеріалі РБК-Україна.
На українському ринку вживаних автомобілів є моделі, які попри роки експлуатації залишаються ліквідними та зберігають гідну вартість. Це особливо важливо для тих громадян, хто планує міняти авто і у кого гроші від продажу старої машини будуть використані при покупці наступної.
Нижче - п’ятірка машин з числа тих, що за оцінками експертів найкраще тримають ціну у 2025 році.
Skoda Octavia A5/A7
Octavia - це бестселер ринку. Практичність, безвідмовність, доступність обслуговування та широкий вибір двигунів (особливо затребувані дизельні 1,6 та 2,0 TDI) сприяють тому, що навіть 10-річні машини тримають ціну. У селах і містах, в корпоративних парках, в таксі - ця модель є всюди, а це значить, що попит на неї є завжди.
В Україні ця модель традиційно масово продається новою, тому на вторинному ринку чимало свіжих екземплярів в гарному стані - і попри велику пропозицію, ціни аж ніяк не низькі.
Toyota Land Cruiser (100/200)
Цей легендарний статусний позашляховик давно став синонімом надійності. Навіть екземпляри 15-20-річного віку продаються за 30-50 тис. доларів. Land Cruiser цінують за ресурс двигуна, прохідність, престиж і, головне, довговічність в цілому. Навіть після кількох власників машина залишається в строю, тому її охоче купують з рук.
Volkswagen Golf (Mk6/Mk7)
VW Golf - улюбленець українських автомобілістів. Надійна підвіска, міцні кузови, живучі двигуни, помірна витрата пального та хороша динаміка роблять його універсальним варіантом для міста та траси. Зокрема, дизельні моделі на "механіці" з пробігом 200-300 тис. км можуть змінювати власників по кілька разів без значного падіння ціни.
Honda CR-V (III–IV покоління)
CR-V вже протягом кількох поколінь вважається ідеальним варіантом для тих, хто шукає японську надійність в універсальному кузові. У версіях із бензиновими атмосферними моторами (2,0 або 2,4 л) цей кросовер може служити роками без серйозних проблем. А комфортабельна підвіска, невибагливість до пального й сервісу роблять його особливо популярним у регіонах. Навіть немолоді машини 2007-2013 рр. досі впевнено тримають ціну на рівні 10–14 тис. доларів.
Mazda CX-5 (I-II покоління)
Стильний, комфортабельний і надійний кросовер середнього класу
тримає середню цінову нішу - при тому що насправді тяжіє таки до преміуму. Японська якість і надійність, міцна конструкція, добрий баланс між витратами на обслуговування та довговічністю.
Ця модель в обох поколіннях непогано продавалася в Україні новою, тому варіантів на ринку чимало. Гідні уваги 5‑7‑річні екземпляри коштують в межах 15‑20 тис. доларів США, і навіть старші машини коштують більше 10 тис.
Причини, з яких ці машини повільно втрачають популярність - а разом з нею і ціну - одні й ті самі. І, даруйте, суто меркантильні:
Як бачите, ніякої лірики чи романтики - всі причини підкріплені тим, що на українському авторинку домінують саме вживані автівки. А значить, споживачі готові до всіх нюансів, пов’язаних з володінням машиною з чималим пробігом.
Зворотній, позитивний бік цієї медалі - завдяки тому, що машини купуються у статусі б/в, за відносно невеликі гроші можна обрати і бренди, і моделі сегменту вище середнього. Тому на наших вулицях і на авторинках так багато машин дорогих, аж ніяк не народних марок і моделей.
Обираючи уживане авто, звертайте увагу не лише на репутацію цієї моделі, а й на технічний стан конкретного екземпляра. Адже якщо автомобіль зношений, "втомлений" після великих пробігів і недбалого сервісу, то ніяка добра слава не допоможе продати його у майбутньому за нормальні гроші.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, коли краще купувати машину і як успіх у цій справі залежить від cезону знижок і чуток.
Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Avtobazar та Autoria.