Чим нижче градус морозу, тим більше сумнівів у власників немолодих машин: чи запуститься двигун зранку? Але навіть якщо стартер зовсім мляво провертає колінвал, у бувалого водія є способи завести його.
Про те, як завести машину в мороз, коли стартер ледь провертає проморожений двигун, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Найтиповіший випадок зимового страйку мотора має саме такий вигляд: стартер ледь провертає колінвал, а мотор і не думає оживати.
Варіантів дій декілька, аж до виклику техдопомоги чи евакуатора, але справжній чоловік спочатку спробує зробити щось сам. Тим більше, що шанси справді є.
Помилки водія
Навіть справний двигун може не завестись, якщо водій діє неправильно. Особливо це стосується машин із великим пробігом.
Акумулятор
Найчастіше винуватцем стає батарея: на холоді її віддача помітно падає. До того ж взимку акумулятор часто перебуває у напіврозрядженому стані.
Симптом - слабке обертання двигуна навіть за правильних дій. Якщо акумулятор просто розрядився, підключіть зарядний пристрій хоча б на півгодини. Інший варіант - "прикурити" від іншої машини або спробувати запуск із буксира, але це потребує навичок.
Іноді АКБ підводить тому, що просто виробила ресурс, але перш ніж поспішати в магазин, слід зробити професійну діагностику. Буває й легкий випадок - окислилися клеми батареї. Їх достатньо очистити і проблема зникне.
Система запалювання
У бензинових двигунів взимку часто підводять свічки запалювання - вони можуть бути забруднені, зношені або з пробитими ізоляторами. Якщо замінити їх відразу неможливо, залишається або чекати на потепління, або везти машину на СТО.
Іноді навіть невелике підвищення температури допомагає, але свічки все одно доведеться міняти. У дизелів ситуація схожа: якщо частина свічок розжарювання не працює, мотор у мороз не заведеться.
Паливна система
Засмічені форсунки ускладнюють запуск інжекторного двигуна. Вирішити проблему на місці не можна - потрібне промивання на спеціальному стенді. Тимчасовий вихід - дочекатися теплішої погоди, коли мотору буде легше стартувати.
Лід та парафін
Хоча в наш час це рідкість, іноді у паливній системі утворюється крижана або парафінова (дизель) пробка. Допоможе відігрів у боксі або навіть на мийці. Інший варіант - знайти місце, де утворився корок і розібратись з ним. Наприклад, закоркований паливопровод можна обережно відігріти феном, а забитий дизельним "киселем" фільтр - замінити новим.
Після розморожування слід залити в бак спеціальний препарат, який видалить вологу. Для дизелів ситуація актуальніша: якщо в баку залишилося літнє паливо, воно густіє на морозі і заважає запуску. Препарат-антигель є сенс заливати тільки тоді, коли парафіни у дизпаливі ще не кристалізувались.
Якщо автомобіль уже не новий, його варто заздалегідь підготувати до зими. Потрібно упорядкувати всі ключові системи, від яких залежить надійність і безпека руху.
Адже те, що влітку може здаватися дрібницею, взимку перетворюється на серйозну проблему. До речі, на багатьох серйозних СТО є комплексна послуга з підготовки авто до зими - варто нею скористатись.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали 5 сигналів до заміни гальмівної рідини в машині і розповідали, коли саме її треба міняти.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, які гальма кращі: дискові чи барабанні, і які на ділі дають кращий результат.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Autocar.