Більшість електромобілів, число яких множиться на дорогах України, ще молоді. Відтак, автомобільне товариство не має уяви про повний строк служби таких машин - а як без цього зробити правильний вибір при покупці?
Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт, засновник AUTOGEEK Євгеній Муджирі.
- Усе залежить від моделі та умов експлуатації, - розповідає Євгеній Муджирі, український експерт з електромобілів. - Проте загалом електромобіль може спокійно служити 10-15 років.
Власне, у словах експерта немає нічого дивного. Електромобіль з точки зору довговічності мало чим відрізняється від паливної машини (за винятком батареї, але про це нижче).
Кузов, ходова частина, інтер’єр, електрообладнання батарейного авто нічим не відрізняються від цих частин паливної машини. Як можна зрозуміти, ресурс всіх компонентів залежить від закладеного конструкторами запасу міцності і зносостійкості - найчастіше маркером цього є бренд, марка автомобіля.
Батарея - найдорожчий компонент електромобіля. В технічному плані вона - найменш довговічна частина. І одночасно - найбільш вразлива до грубого поводження з боку водія.
- Середньостатистична батарея служить 8-10 років до помітної втрати ємності. - повідомляє експерт Євгеній Муджирі. - І навіть після цього, втративши частину характеристик, вона залишається "живою". Наприклад, її можна використовувати як стаціонарне джерело енергії - для сонячних систем чи резервного живлення вдома.
Так само як і паливний автомобіль, батарейну машину з часом доводиться ремонтувати. І чим вона буде старшою, тим частіше. Вузлів та агрегатів, які не можна було б відремонтувати в той самий спосіб, що і на бензиновій/дизельній машині, в "електричках" немає.
Навіть тяговий акумулятор в українських майстернях навчилися ремонтувати. І в деяких випадках технологія заміни пошкоджених часом елементів (комірок) батарей ухвалена офіційними дилерськими центрами.
Якої б марки не був електромобіль, його ресурс в цілому може бути продовжений його власником. Або як мінімум, не скороченим помилковими діями. Рецепт не набагато відрізняється від рекомендацій для власників бензинових та дизельних машин:
Вказані заходи продовжать безпроблемну службу найважливіших деталей електромобіля і зменшать частоту поламок і вартість їх усунення. Що, власне, і визначає термін служби автомобіля в цілому.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, як обрати шини для електромобіля і чому на батарейній машині краще не використовувати звичайні покришки.
Також в окремій статті ми розповідали про 7 кращих бюджетних електромобілів, які ще можна пригнати без податків.
Крім того, минулого разу на автоексперти розбирались, які бувають варіанти зарядок для електромобіля і де в нашій країні найзручніше заряджати таку машину.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre та Autogeek.