Додаткова шумоізоляція може суттєво змінити комфорт в автомобілі. І при тому цей ефективний засіб залишається нескладним і цілком доступним в реалізації. Але в яких випадках він справді має сенс?
Про те, чи потрібна машині шумоізоляція і як її зробити, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Важлива відмінність дорогої машини від дешевої - рівень шумів та вібрацій в салоні. І саме через шумоізоляцію можна наблизити бюджетне авто до преміального.
Але далеко не завжди власника задовольняє результат цієї операції. Найбільша проблема у тому, що акустичний комфорт машини визначається в першу чергу не якістю шумоізоляції, а … практично, всією її конструкцією. Робота над зниженням шумів починається ще на етапі проєктування: кожен вузол і агрегат створюється з урахуванням того, як він впливатиме на загальний звуковий фон.
Але зробити механізми справді тихими - складне завдання, яке повністю реалізовується лише в дорогих моделях. А у доступних авто інженери обмежуються частковими рішеннями, зосередженими переважно на салоні.
З іншого боку, цим займаються і спеціалізовані майстерні, які пропонують послуги з додаткової шумоізоляції як елемент тюнінгу.
Повністю усунути всі шуми в автомобілі неможливо, але значну їх частину можна приглушити - і це цілком реально навіть у звичайному гаражі.
Але якщо є фінансова можливість, цю масштабну, але нескладну роботу можна довірити майстерні відповідного профілю.
На практиці шумоізоляцію зазвичай роблять комплексно: якщо вже розбирають салон, то обробляють одразу всі зони. Це дозволяє досягти максимального ефекту і справді покращити акустичний комфорт у салоні.
Фото: повністю прибрати шуми і вібрації сама лише шумоізоляція не може, потрібні комплексні конструкторські заходи (gettyimages.com)
Зменшення шуму в салоні починається з усунення вібрацій - саме вони є джерелом більшості звуків, які ми чуємо під час руху.
Тож першим кроком буде нанесення на металеві поверхні кузова спеціального важкого матеріалу, що поглинає вібрації. Це листи з мастики, іноді з додаванням бітуму. З одного боку такий лист має клейкий шар, а з іншого - алюмінієву фольгу, яка полегшує монтаж і захищає від пошкоджень.
Цей віброізоляційний шар ефективно гасить низькочастотні шуми. Його наклеюють на більшість поверхонь, які потрібно ізолювати. Товщина матеріалу для днища зазвичай становить 3–6 мм, для інших частин кузова - до 3 мм.
Для підлоги часто використовують бітумні листи, які мають кращі поглинаючі властивості, але потребують попереднього нагрівання перед прикатуванням валиком.
Після нанесення віброізоляції переходять до другого шару - легких шумоізоляційних матів зі спіненого матеріалу. При товщині 10 - 20 мм вони мають захисну плівку замість фольги. Ці мати ефективно поглинають середньо- та високочастотні шуми. На підлозі їх не використовують.
Важливий момент: перед тим як приклеювати будь-які матеріали, потрібно очистити й знежирити металеву поверхню. Якщо цього не зробити, між листом і кузовом залишаться повітряні кишені, а в них почнеться корозія, яка роз’їсть метал до наскрізних отворів.
Як би ретельно не були проведені описані роботи, всіх шумів додаткова шумоізоляція не прибере. Але все одно в більшості випадків ефект буде помітним, особливо якщо підійти до роботи комплексно, не пропускаючи окремі зони.
А розпочати треба з технічного стану авто - всі агрегати мають працювати справно і не продукувати зайвих вібрацій та звуків. Інакше шумоізоляція не дасть бажаного ефекту.
Раніше в нашій публікації ми розповідали автомобілістам, як найпростішими засобами покращити звучання аудіосистеми автомобіля.
Також у наших публікаціях нещодавно ми застерігали споживачів від п’яти грубих помилок, які роблять автомобілісти при виборі типу кузова.
А про три найефективніші прийоми обману клієнтів на СТО ми розповідали в нашому окремому матеріалі.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та Motor.