З наближенням холодів і перших снігопадів багато водіїв замислюються: чи варто пересісти в автомобіль з повним приводом? Але той, хто мав справу з машинами 4х4, мають ще один сумнів: чи справді він рятує в зимових умовах?
Про те, наскільки виправдана доплата за повний привод сучасних авто в українських умовах експлуатації, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Повний привод - це система, яка маркується також 4х4 і яка передає обертовий момент двигуна на всі чотири колеса автомобіля. Це дозволяє покращити зчеплення з дорогою, особливо на слизьких, м’яких, в’язких та нерівних поверхнях.
Переваги повного приводу взимку
• Краще зчеплення з дорогою. На свіжому чи вкатаному снігу, на льоду чи мокрому асфальті повний привод забезпечує стабільнішу тягу, менше пробуксовок і кращу керованість машини.
• Підвищена безпека. Автомобіль легше контролювати в складних умовах, особливо при старті з місця або підйомі на гору.
• Прохідність. Якщо ви живете за містом або часто їздите в сільську місцевість, повний привод допоможе подолати засніжені дороги, замети чи бруд.
• Вища ціна. Автомобілі з 4х4 зазвичай дорожчі як при купівлі, так і в обслуговуванні.
• Збільшена витрата пального. Через складнішу трансмісію такі авто споживають більше пального.
• Ілюзія безпеки. Повний привод покращує тягу, але не покращує гальмування. На льоду чи снігу навіть 4х4 не врятує, якщо зчеплення шин з дорогою недостатнє.
Відповідь на це запитання залежить насамперед від того, як і де ви плануєте використовувати автомобіль. Якщо ваші щоденні маршрути проходять переважно по місту, де дороги регулярно чистять і обробляють реагентами, повний привод не буде обов’язковим - у таких умовах цілком достатньо зимових шин високого класу.
Інша справа - якщо ви часто виїжджаєте за межі міста, особливо в сільську місцевість, де дороги можуть бути засніженими або слизькими. У таких випадках повний привод стане бажаним доповненням, що полегшить керування, підвищить комфорт руху і безпеку.
А якщо ви мешкаєте в сільській або в гірській місцевості, чи регулярно долаєте подібні маршрути, з крутими підйомами та спусками, то вам потрібна не просто повнопривідна трансмісія, яка є чи не в половини кросоверів - а конкретний позашляховик. Звісно, з повноцінним повним приводом.
Натомість, якщо ви нечасто користуєтесь авто взимку або маєте змогу уникати поїздок у несприятливий умовах, то переплачувати за повний привод немає сенсу - можна обійтись переднім або заднім приводом. Який для більшої впевненості можна доповнити комплектом зимової гуми арктичного (скандинавського) типу - можливо навіть з шипами.
Повний привод - це не універсальне рішення, і не порятунок на важких шляхах і тим більше на зимовому бездоріжжі. Багато що залежить від геометричних параметрів машини і від водійської майстерності людини за кермом. Проте в певних ситуаціях 4х4 справді може стати рятівним.
Якщо ви регулярно стикаєтесь із складними дорожніми умовами, додаткові витрати можуть бути цілком виправданими.
Водночас, якщо у вашій практиці домінують міські поїздки, краще подбати про якісну зимову гуму та системи активної безпеки і допомоги водію. Ця електроніка часто дає не менший ефект, але за значно менші гроші.
Збираючись придбати повнопривідне авто, гарненько подумайте, який саме тип системи 4х4 буде оптимальним для вас. Щоб уникнути придбання машини, яка не впорається з вашими завданнями, або навпаки - не переплатити за функції, які не знадобляться, слід чітко визначити, на яких дорогах і в яких умовах ви плануєте її використовувати. Водночас майте на увазі, що коли вже бюджет дозволяє, додатковий запас прохідності ніколи не буде зайвим.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, коли краще купувати машину і як успіх у цій справі залежить від cезону знижок і чуток.
Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Avtobazar.