ua en ru

Передній чи задній привод: як вибрати авто для зими

Передній чи задній привод: як вибрати авто для зими Фото: у повсякденному користуванні досвідченому водієві байдуже, які колеса в його авто ведучі (freepik.com)

Справжні автомобільні гурмани обирають машину за типом трансмісії: знавці вважають, що від типу приводу залежать ключові характеристики авто. Розберемося, який з двох популярних приводів буде кращим для зимових умов.

Про те, який тип приводу забезпечує кращу керованість і стійкість на зимовій дорозі, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Передній vs задній: який привод краще?

З настанням холодів досвідчені водії пригадують свої зимові навички керування, дбаючи про безпеку руху. Адже сніг, лід, мокрий асфальт - усе це створює додаткові виклики для водія.

Слухняність машини на засніженій чи зледенілій дорозі чималою мірою залежить від того, яка пара коліс, передня чи задня, штовхає її вперед. При тому, як не дивно, автомобілі з переднім і заднім приводом успішно співіснують на ринку вже більш як півстоліття.

Тож який привід краще справляється з зимовими умовами?

Передній привід: стабільність і контроль

Переваги:

  • На передньому приводі взимку більш впевнений рух, з меншою ймовірністю буксування і заносу, адже вектор тяги вперед створюють колеса, розташовані спереду (тягнути легше, ніж штовхати);
  • Краще зчеплення з дорогою: двигун і трансмісія розташовані над передньою віссю, що збільшує навантаження на ведучі колеса і покращує зчеплення.
  • Простота керування: авто з переднім приводом легше контролювати на слизькій поверхні, особливо для водія з невеликим досвідом;
  • Більш вигідна з точки зору автовиробника схема - передній привід здешевлює конструкцію при масовому виробництві. Щоправда, для користувача-автомобіліста це особливого значення не має.

Недоліки:

  • Менш комфортна робота силового агрегату (рівень вібрацій і шумів);
  • Може виникати недостатня поворотність (авто виштовхується з повороту).

Передній чи задній привод: як вибрати авто для зимиФото: недосвідчений водій з однаковим успіхом засадить машину і на передньому, і на задньому приводі (freepik.com)

Задній привід: драйв і виклик

Переваги:

  • На задньому приводі ефективне прискорення через краще розподілення ваги по осях. На потужних моделях задній привід забезпечує кращу динаміку;
  • Краща маневреність. За рахунок рівномірного завантаження обох осей задньоприводні авто азартно керуються при швидкісному водінні - але тут мова про чисту і суху дорогу;
  • На задньому приводі простіше виконувати спортивні прийоми водіння, зокрема, він дозволяє точніше входити в повороти керованім заносом, що цінується в активному водінні;
  • Більш комфортна робота трансмісії - карданний вал поглинає поштовхи і коливання обертового моменту. Недаремно найкращі преміальні і спортивні автомобілі сьогодні мають задній привод.

Недоліки:

  • Заднім приводом складніше керувати на слизькій та засніженій дорозі. Ведучі задні колеса легше втрачають зчеплення;
  • Схильність машини до заносу за найменших сприятливих чинників;
  • Вимагає досвіду: водіння взимку на задньому приводі потребує навичок і особливої уважності;
  • Менш технологічна з точки зору виробництва конструкція. Компоненти силового агрегату (двигун - коробка передач - карданний вал - ведучий міст) розтягнуті по всій довжині машини замість одного компактного блоку передньоприводних автівок.

Найголовніше

Для більшості водіїв в умовах української зими передній привід є більш безпечним і практичним вибором. Він краще справляється зі слизькими дорогами, легше керується і в більшості випадків дешевший в обслуговуванні.

Задній привід - це вибір для тих, хто має досвід керування у непростих дорожніх умовах. А ще - шукає емоцій від керування і з задоволенням реалізовує динамічні можливості автомобіля.