Щоб автомобіль не доводилось часто ремонтувати та регулювати, сучасні конструктори наділили його багатьма одноразовими деталями і набором витратних матеріалів. Що і коли потрібно міняти в теперішніх машинах?
Про перелік деталей і матеріалів, без заміни яких машина відмовиться працювати, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Моторна олива. Найперше, про заміну чого не можна забувати - це моторна олива. Вона змащує всі рухомі частини двигуна, запобігає перегріву та зносу, виконує роль приводу деяких систем. Якщо масло буде прострочене, двигун працюватиме без зовнішніх проблем, але буде інтенсивно зношуватись і зрештою може взагалі вийти з ладу.
Оливний фільтр. Разом із оливою завжди змінюється і оливний фільтр, який затримує бруд, нагар і металеві частинки. Він може мінятись весь, повністю, або тільки у вигляді змінного вкладиша.
Повітряний фільтр. Він очищає повітря, яке споживає двигун при роботі. Якщо він забитий, двигун "задихається", витрачає більше пального і втрачає потужність.
Ремінь ГРМ і ролики (привод газорозподільного механізма). Це буквально критично важливий елемент. Адже обрив старого ременя може призвести до серйозних, просто фатальних пошкоджень двигуна. Тому його слід замінювати згідно з рекомендаціями виробника, зазвичай кожні 60 - 100 тисяч кілометрів. Зверніть увагу, що часто термін служби неоригінального ременя вказується удвічі меншим, ніж "оригінала". Перевищувати встановлений автовиробником пробіг ремені не можна.
Окрім згаданих вище найважливіших "змінних" компонентів, є ще низка позицій, які потребують періодичної заміни:
Навіть якщо машина вже немолода і не відвідує фірмовий сервіс для регламентного ТО, не можна чекати, поки щось зламається. Регулярне обслуговування слід сприймати не як витрати, а як свого роду інвестиція в надійність, безпеку і довговічність твого авто. А щоб не прострочити заміну важливих компонентів, можна вести такий собі бортжурнал – паперовий чи в цифровому вигляді, в смартфоні чи комп’ютері.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, як працює автопаркувальник легкового авто і про всі нюанси доступних парк-пілотів.
Також в окремій статті ми розбиралися, що таке зимове паркування двірників авто та як поставити склоочисники у сервісний режим.
При підготовці статті були використані матеріали Motor та Autocar.