ua en ru

Купуєте електромобіль? Один трюк допоможе перевірити батарею без сервісу

Купуєте електромобіль? Один трюк допоможе перевірити батарею без сервісу Фото: тягова батарея - найдорожча частина електромобіля. І найважливіша (gettyimages.com)

Найбільш вразливе місце електромобіля - його батарея. Якщо з цим дорогим компонентом щось негаразд, батарейна машина перетворюється на стильну і красиву купу брухту. Як треба перевіряти тяговий акумулятор при покупці?

Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт, засновник AUTOGEEK Євгеній Муджирі.

Чи можна перевірити батарею вживаного електромобіля?

- Покупка вживаного електромобіля буде розумним рішенням, тільки якщо ви уважно підійдете до перевірки батареї, - говорить Євгеній Муджирі, український експерт з електромобілів. - Основний ризик покупки – саме стан батареї.

Її деградація може бути суттєвою, особливо у старих моделях без активного охолодження. Також звертайте увагу на походження авто: машини з Європи зазвичай мають більш прозору історію, з США – можуть бути після ДТП або з іншим стандартом зарядки, а з Китаю – нові, але з менш зрозумілою гарантією.

За інформацією експертів, на екземплярах з найбільш прозорою історією буває можна дізнатись навіть про стан та проблеми батареї під час її "минулого життя", коли вона була за кордоном в руках свого першого власника.

Купуєте електромобіль? Один трюк допоможе перевірити батарею без сервісуФото: стан батареї вживаного електромобіля залежить від пробігу, віку та деяких нюансів експлуатації (wikipedia.org)

Як перевірити батарею перед купівлею

- Ідеальний варіант, - продовжує автоексперт Євгеній Муджирі, - зробити діагностику через OBD-адаптер або офіційний сервіс і подивитися показник SOH (State of Health) – рівень "здоров’я" батареї.

Подібна програма вміє тестувати кожну комірку батареї і розуміти, наскільки вона деградувала і скільки ресурсу в неї ще залишилося.

Якщо скористатись таким софтом неможливо, то обов’язково проведіть тест-драйв. І подивіться, скільки реально кілометрів авто проїжджає при заповненому на 100% акумулятора і аж до залишку заряду 10%. У багатьох сервісах сьогодні вже є спеціальне обладнання для таких перевірок – це недорога, але дуже корисна послуга.

Як швидко старіє батарея?

- Сучасні батареї, - повідомляє експерт з електромобілів Євгеній Муджирі, - втрачають лише близько 1-2% ємності на рік. Щоправда, за умови, що ви не перезаряджаєте акумулятор постійно до 100%, і не допускаєте перегріву.

Холод тимчасово знижує продуктивність, але коли батарея прогрівається - все відновлюється. Тобто при нормальному користуванні батареї електромобіля вистачить щонайменше на 8-10 років без серйозних проблем.

А скільки живе весь електромобіль в українських умовах?

- Усе залежить від моделі та експлуатації, - повідомляє експерт, - але загалом електромобіль може спокійно, без великих ремонтів, служити 10-15 років, хоча батарея без помітної втрати ємності прослужить дещо менше.

Власне, батарею після її списання з електромобіля можна використовувати як стаціонарне джерело енергії - наприклад, для сонячних систем чи резервного живлення.

Найголовніше

Від автомобільних журналістів нашої редакції додамо, що уважної перевірки потребує батарея навіть геть молодого електромобіля, якій купується з рук.

Ризик у тому, що на стан акумулятора впливає не тільки пробіг машини (вважай, кількість виконаних циклів заряд-розряд) і вік, а й деякі обставини експлуатації. Зокрема, прискорене старіння батареї викликають часте користування швидкісними зарядками, випадки перегріву та глибокого розрядження батареї.