200 тис на одометрі - знакова цифра, після якої більшість машин остаточно переходить у статус вживаної. Щоб авто залишалося у гарному стані і далі, слід змінити підхід до догляду: грамотний сервіс і уважність до деталей.
Про дії власника, якими можна підтримувати немолоду машину в гарному стані і залишити її надійною та безпроблемною, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Відразу скажемо, що будемо говорити про реальні двісті тисяч кілометрів, а не про ті показники одометра, що "малюють" для покупців недобросовісні продавці на вторинному ринку. Визначити правдиву цифру доволі важко, але про це ми говорили минулого разу.
Отже, мова про те, що пробіг у 200 000 км - це не вирок для автомобіля, а лише новий етап його життя; тим більше, якщо йдеться про одну з шанованих марок. Хоча багато водіїв вважають, що після цієї позначки машина починає "розсипатися", досвідчені механіки запевняють: при правильному догляді таке авто може служити ще довго. Ось як зберегти її у гарному стані.
Після 200 тис. км пробігу - а у бюджетних марок і після 100 тис. - стандартні інтервали ТО можуть бути недостатніми, особливо якщо автовиробник встановив великий міжсервісний пробіг, скажімо, 15 - 20 тис. км.
Заміна моторної оливи. Щоб покращити захист двигуна і призупинити зношення його ключових деталей, варто скоротити інтервал - кожні 7-10 тис. км, особливо якщо авто експлуатується в умовах великого міста.
Робочі рідини, приводні ремені, сліди протічок на агрегатах. Перевіряйте зазначені нюанси частіше, ніж раніше.
Трубопроводи під капотом і під днищем. Металеві трубки і гумові шланги у якісних машин починають здаватись саме на межі 180-200 тис. км, тому їх слід оглядати при кожній нагоді.
Гальмівна система. Оглядайте супорти, барабани і колодки кожні 10-15 тис. км.
Порада: заведіть власний бортовий журнал. В цьому блокноті бажано відзначати дати і кілометраж на момент чергового (або позачергового) обслуговування чи ремонту. Це допоможе не пропустити важливі моменти.
На цьому етапі зношення деталей може проявлятися неочевидно.
Це можуть бути ознаки зношення форсунок, паливного насосу, системи запалювання турбіни, підвіски, маточин, гальм тощо.
Для автомобіля з третьою сотнею тисяч кілометрів на одометрі особливо важливо контролювати:
- Форсунки та паливну систему;
- Турбіну (якщо є);
- Каналізатори, систему EGR та DPF (для дизелів);
- Склад вихлопних газів – він характеризує якість згорання пального в циліндрах, стан циліндро-поршневої групи і системи очищення відпрацьованих газів.
- Стан амортизаторів, тобто їхню залишкову ефективність.
Багато які вузли в сучасних машинах можуть працювати зовні "нормально", але насправді вже з частковою втратою ефективності - і з прискореною тратою залишку ресурсу. Їх діагностика дозволить уникнути передчасних відмов і поламок, дорогих в усуненні.
Якщо ви хочете продовжити життя немолодої машини, не варто експлуатувати її з такими ж навантаженнями, що й молоду.
Автомобіль з пробігом понад 200 тис. км може залишатися надійним і комфортним - якщо ви готові приділяти йому трохи більше уваги. Регулярна діагностика, грамотне обслуговування та увага до дрібниць - ось рецепт довгого життя вашого авто. І зазначені поради дадуть тим більший ефект, чим раніше ви почнете їх дотримуватись.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, як дізнатися реальний пробіг автомобіля при покупці і не дати себе ошукати.
Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Avtobazar.