Відпочивати в горах цікаво і корисно, але щоб використовувати для цього власний транспорт, потрібна бодай мінімальна підготовка. Як "налаштувати" автомобіль і водія на безпечний рух гірськими шляхами?
Про те, що треба зробити з автомобілем, щоб він не зіпсував вам зимову відпустку у горах, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Поїздки в горах, навіть цілком впорядкованими дорогами, мають особливу специфіку. Часто вони становлять серйозне випробування як для водія, так і для автомобіля. Якщо предметно, то труднощі такі:
Щоб упоратися з такими умовами, з одного боку, потрібні спеціальні знання та досвід, яких часто бракує звичайним водіям. Через що і виникають помилки, що можуть стати причиною серйозних аварій.
А з іншого боку, особливого типу навантажень зазнає автомобіль. Власне, радикальної підготовки типу того чи іншого функціонального тюнінгу, машина не потребує. Але дещо слід перевірити – особливо коли авто не дуже нове.
Зимові гірські дороги - це виклик навіть для досвідчених водіїв. Щоб відпустка пройшла безпечно та комфортно, важливо заздалегідь підготувати машину до суворих умов.
Шини та зчеплення з дорогою
Гальма. Певно, варто нагадати, що взимку важлива не так ефективність гальм (чіпкість), як синхронність спрацювання всіх чотирьох коліс. В протилежному випадку машину буде розвертати при кожному гальмуванні.
Також слід бути впевненим, що в машині коректно працюють електронні помічники водія типу систем ABS (антиблокування гальм), ESP (стабілізація при гальмуванні), трекш-контроль (протибуксувальна система) тощо.
Як не дивно, взимку водієві ненового авто слід особливо дбати про систему охолодження. Тому, що вона насправді не тільки охолоджує двигун, а й підтримує його температуру у складних зимових умовах. До яких відносять рух на підйом і буксування в снігу.
А ще ця система попутно відповідає за опалення салону. Яка у свою чергу впливає на чистоту вікон і уважність водія - а значить, і на безпеку руху.
Щодо стану машини – збиратись у зимову поїздку в гори почніть з візиту на СТО. Замовте механікам діагностику ходової частини, систем управління та інших, згаданих вище систем.
Ще раз нагадаємо, що будь-які ускладнені дорожні умови (і зимові гори в першу чергу) швидко виявляють всі слабкі місця автомобіля. Вузол, який у повсякденній експлуатації час від часу просто "барахлит", під навантаженнями геть відмовляє. Майте це на увазі, коли будете планувати зимову відпустку в горах.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали 5 сигналів до заміни гальмівної рідини в машині і розповідали, коли саме її треба міняти.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, які гальма кращі: дискові чи барабанні, і які на ділі дають кращий результат.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Motor.