Один з недоліків, які приписують дизелям - складнощі з холодним запуском. І іноді це чиста правда, особливо коли у двигуна проблеми з свічками розжарювання. Між тим, не всі власники навіть знають про існування цих деталей.
Про те, як переконатись, що з свічками розжарювання та іншими компонентами системи пуску все гаразд, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Дозволимо собі коротко нагадати про головну особливість дизеля. У двигунів цього типу паливо спалахує в циліндрах від стискування, а не від іскри з іскрової свічки, як у бензинового мотора.
Поршень стискує повітря і пальне в циліндрі, температура від цього підвищується настільки, що відбувається спалах - і чергова порція паливно-повітряної суміші згорає і штовхає поршень.
Але такий спосіб запалювання чутливий до зовнішньої температури, тому для полегшення холодного пуску в кожен циліндр встановлюють свічку розжарювання. Вона, на відміну від іскрових свічок бензинових моторів, дає не іскру, а просто нагріває повітря.
До речі, відбувається це не миттєво, а протягом кількох секунд. Водій розуміє, що свічки розігрились як слід, коли на панелі приладів гасне спеціальна лампа-індикатор (у вигляді спіралі).
Отже свічки розжарювання - це електронагрівальні елементи, які створюють необхідну температуру в камері згоряння дизельного двигуна. Без них запуск у мороз може стати проблемою.
Власник має звернути увагу на свічки свого дизеля, якщо спостерігається хоча б одна з таких проблем:
Оскільки конкретного регламенту заміни свічок у дизелі зазвичай немає (ресурс великою мірою залежить від умов експлуатації), важливо час від часу перевіряти їхній стан.
Особливість у тому, що відмову однієї-двох свічок розжарювання водій може і не помічати, оскільки двигун часто запускається і на двох-трьох справних свічках. Але з приходом морозів все змінюється.
1. Перевірка мультиметром
2. Перевірка реле свічок
Метод непрямої діагностики, але він допоможе виключити проблемність самих свічок. На більшості машин вони активуються через реле, яке і слід перевірити.
3. Перевірка живлення
Ще один непрямий метод, що також допоможе виключити провину свічок.
4. Візуальний огляд
Слід зазначити, що цей метод діагностики не дуже простий - зазвичай свічки важко викрутити, оскільки вони полюбляють намертво прикипати до свого гнізда. Та і діагностика "на око" не дуже точна. Тому варто починати з тих перевірок, що не потребують демонтажу свічки.
5. Перевірка на акумуляторі
Свічки розжарювання - ключовий елемент для запуску дизельного двигуна взимку. Якщо машині більше трьох - п’яти років, перевірка їхнього стану перед морозами дуже рекомендується. Це допоможе уникнути проблем із запуском, зберегти ресурс мотора та нерви водія.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали 9 сюрпризів, які чекають на водія, що пересів з бензинового авто на дизельне.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розповідали, що робити, якщо заправився бензином замість дизеля і обговорювали ключові поради щодо цього.
При підготовці статті були використані матеріали Bosch, Autobild та Autocar.