Машина, яка проїде будь-якою дорогою і навіть трохи поза нею, буває потрібна і в домашньому господарстві, і для розваг, і для бізнесових справ. Але конструктивних варіантів дуже багато - як знайти потрібний баланс характеристик?
Про те, на що звертати увагу при виборі моделі позашляховика, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Для початку коротко розберемось з термінами. Коли автомобілісти говорять саме про позашляховик, вони мають на увазі машину з високими позашляховими можливостями.
Позашляховик має:
З іншого боку, не дуже обізнані люди часто називають позашляховиком кросовери - машини, які знаходяться на межі класів і мають тільки зовнішні ознаки позашляховика.
Кросовер має:
Відтак, найголовніша перевага позашляховиків - можливість впевнено рухатись м’якими поверхнями типу багна та снігу – у кросоверів відсутня. Чому їх часто називають паркетниками. Але в багатьох випадках цей функціонал і без того незатребуваний власниками.
Одне слово, обираючи для себе машину під назвою позашляховик, ви повинні чітко розуміти, що справді вам потрібно - реальний "проходимець" чи таки кросовер.
Максимум, на що спроможні більшість сучасних кросоверів - це вибратись з неглибокого снігу при виїзді з нерозчищеної парковки. Або, наприклад, у дощ вивезти родину з місця пікніка до асфальтового шосе.
Для більшості випадків кросоверам достатньо їхніх характеристик:
Крім того, у деяких моделях з приводом 4х4 є електронна імітація блокувань диференціалів і режим блокування муфти замість жорсткого підключення другої осі. Але з іншого боку, у багатьох моделей кросоверів повного приводу немає зовсім...
Якщо позашляховик/кросовер потрібен як універсальний транспорт, який має справлятися не лише поганими дорогами та сільськими умовами, а й з міськими заторами і паркуванням, він має бути досить компактним. Ось реальний гід, який допоможе зробити правильний вибір.
То на що звернути увагу:
На машині, яка планується до використання у сільській місцевості, дуже бажано мати:
- Повний привід - знадобиться на брудних путівцях, в мокрих грунтових коліях, в снігу, піску, на слизьких підйомах тощо;
- Понижений ряд передач у трансмісії - це вже розкішна опція для дійсно важких умов, буксирування причепу за межами асфальту. Таких машин чимало і в наш час, але це здебльшого дорогі статусні моделі - Toyota Land Cruiser/ Land Cruiser Prado, Land Rover Defender, Nissan Patrol, а також більш доступний Suzuki Jimny та деякі інші;
- Великий кліренс (дорожний просвіт) не менше 20 см, щоб не зачепити днищем каміння чи ями;
- Міцну підвіску – на випадок інтенсивної експлуатації по розбитих шляхах, бруківці, кам’янистих путівцях.
Ідеальний позашляховик - це той, що відповідає вашому стилю життя. Наприклад, якщо ви щодня їздите містом, але на вихідні вирушаєте в село, шукайте баланс: середній розмір, повний привід, економний двигун і комфортний салон.
Зважте на те, що ремонтувати позашляховик чи кросовер дорожче, ніж легковик, тому у випадку інтенсивної експлуатації краще обирати машину шанованого бренду - такі зазвичай мають менше технічних проблем. Хоча в кожному конкретному випадку треба уважно вивчати стан цікавого вам екземпляру.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, як відрізнити кросовер від позашляховика і вивчали особливості їх повного приводу.
Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Avtobazar та "Autobild Всі ведучі".