ua en ru

Гібрид, дизель чи бензин: який двигун зараз найвигідніший для українців

Гібрид, дизель чи бензин: який двигун зараз найвигідніший для українців Фото: силовий агрегат визначає більшість споживчих якостей автомобіля (freepik.com)

Двигун автомобіля визначає цілий набір його характеристик - при тому що варіантів силового агрегата в наш час мається не менше трьох. Який мотор підібрати для роботи у конкретного власника?

Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт Ярослав Сальтисонов, ведучий Infocar - найбільшого Youtube-медіа про авто.

Вибір силових установок

Динаміка, економічність, практичність, зручність, нарешті – довговічність автомобіля - всі ці параметри визначає його силовий агрегат.

Якщо не говорити про електричні машини, маємо на сьогодні три варіанти – бензин, дизель та гібрид. Кожен має особливості, корисні для різних категорій користувачів.

Про те, який тип двигуна сьогодні найраціональніший з урахуванням цін на паливо та сервісу, ми запитали в експерта Ярослава Сальтисонова, ведучого Infocar та автомобільного журналіста з великим стажем.

- Для міста й змішаного циклу вигідним типом приводу буде гібрид: це економія в заторах, плавний рух і менший знос гальм. Для великих трасових пробігів обирайте сучасний дизель - звісно, якщо на найближчих АЗС є якісне пальне. Бензин – це універсальний варіант із нижчим порогом входу та меншою складністю.

Гібрид, дизель чи бензин: який двигун зараз найвигідніший для українцівФото: дизель, гібрид і бензиновий двигун проявляють свої переваги кожен у своїх умовах експлуатації (unsplash.com)

Чим хороші різні типи двигунів

Бензин. Це найпростіший варіант силового агрегата з точки зору техніки. Бензиновий двигун простіше та дешевше обслуговувати і ремонтувати, у ньому нема таких дорогих і складних в ремонті компонентів, як у дизеля і гібрида. Додатковий плюс – за великого бажання економити на пальному саме бензиновий автомобіль можна обладнати ГБО - тобто перевести машину на газове пальне.

Гібрид. За великим рахунком, гібрид з бензиновим мотором – це вдосконалена версія чистої "бензинки". Така машина більш універсальна: вона краще поводиться у місті, і на трасі зі своїми характеристиками вона також цілком доцільна. Хоча гібрид і возить з собою весь час важку батарею, електромотор і електронний модуль, в багатьох випадках він допомагає власнику економити на заправках.

Дизель. Дизельний автомобіль хороший в першу чергу для траси. На думку експертів у місті, особливо на коротких пробігах, сучасний дизель Евро-6+ краще обійти стороною. Сам по собі цей мотор економічний і цілком приємний на ходу. Але сучасна машина з дизелем має кілька дорогих компонентів і систем, ремонт яких у випадку тривалої експлуатації в одній родині з’їдає всю попередню економію.

Дизель проти гібрида

Цікаво, що донедавна найбільш вигідним з точки зору витрат на пальне вважався дизель. Він успішно конкурував з машинами на газі LPG - аж доки не з’явились недорогі гібридні автомобілі.

Як змінилась рентабельність дизелів після зростання популярності гібридів?

– Вона звузилася для міських умов експлуатації, - говорить автоексперт Ярослав Сальтисонов. - Але на трасах дизель все ще має сильні позиції завдяки ефективні тязі та невеликій витраті пального.

При тому вартість володіння дизельною машиною зросла через обов’зкові екологічні системи (типу DPF та SCR с використанням AdBlue) і дорожчий сервіс. Одне слово, на думку експерта, дизель залишився інструментом для тих, хто справді багато їздить.

- Втім, якщо я правильно розумію слово рентабельність, - додає Ярослав Сальтисонов, - український ринок доволі інертний, тому ви, скоріш за все, ще довго зможете продати дизель на "вторинці".

Найголовніше

Після типу кузова двигун - найголовніший фактор, що визначає, наскільки конкретна машина підходить до ваших завдань. Тому обирайте тип силового агрегата у прив’язці саме до вашого способу життя: тривалість поїздок, характер маршрутів, доступність сервісу і якісного пального.