Головна дилема водія: як правильно обрати об'єм двигуна і не прогадати

Вибір авто - завжди баланс між бажанням, потребами та бюджетом. Ключовий параметр, який впливає на динаміку, витрату пального та комфорт водіння, є об’єм двигуна. То що краще: модний компактний мотор чи класичний повнолітражний агрегат?
Про те, який об’єм двигуна доцільно обирати для конкретних умов експлуатції читайте в матеріалі РБК-Україна.
Що таке об’єм двигуна?
Об’єм двигуна - це сумарний об’єм усіх циліндрів, у яких відбувається згоряння паливної суміші. Вимірюється в літрах або кубічних сантиметрах. Цей показник впливає на:
- Потужність двигуна
- Характер роботи двигуна - його відгук на акселератор на тих чи інших обертах, віддача під навантаженням
- Витрату пального
- Ресурс мотора
Якщо двигун маленький
Двигун об’ємом 0,9-1,2 л прийнято вважати невеликим, хочас слід визнати, що останні десять-п’ятнадцять років таких стає все більше. Такі двигунці часто мають турбонадув, що виводить їхню віддачу на прийнятний рівень.
В цьому сегменті майже без винятків зустрічаються тільки бензинові мотори (або їх газові версії, маловідомі в Україні).
Плюси
- Економічність: менше витрат пального при спокійній їзді
- Дешевше обслуговування (не завжди)
- Зручний для міста та коротких поїздок
Мінуси
- Менша потужність -рухатись трасою або при повному завантаженні важче
- При завантаженій машині та активному водінні доводиться тримати високі оберти. Крім іншого, це призводять до швидшого зношення, через що такі моторчики здебільшого мають обмежений ресурс
- Деякі моделі фактично одноразові - не передбачають капітального ремонту (з заміною основних запчастин).
Фото: олдскульних повнолітражних агрегатів в наш час все менше, загальна тенденція - змешення об'єму і навіть кількості циліндрів (freepik.com)
Середній об’єм: універсальний вибір
Двигуни робочим об’ємом порядку 1,5–2,0 л потрапляють у золоту середину літражу. І це найпопулярніший сегмент серед українських автовласників. В цій групі поширені і бензинові, і дизельні мотори, при тому і атмосферні, і надувні.
Плюси
- Баланс між потужністю та економічністю. Причому саме у цій групі розміщуються найбільш економічні дизельні агрегати з реальним споживанням 4,4 – 5,0 л/100 км
- Непогано підходить для міста і траси, для поїздок на роботу і далеких вояжів з повністю завантаженим салоном і багажником
- Надійність і довговічність. Від двигуна середнього об’єму можна очікувати ресурсу на рівні 300-400 тисяч кілометрів без великого ремонту.
Мінуси
- Обмежений вибір. Останнім часом бензинові мотори середнього об’єму виробники нечасто встановлюють на компактні автомобілі.
- У деяких режимах ці мотори споживають більше пального, ніж малооб’ємні. Але багато залежить від стилю управління водія.
Великий двигун: хто цінує комфорт
Мотор робочим об’ємом понад 2,0-3,0 літри в наш час без жодних сумнівів називають великим. Ці двигуни бувають бензиновими і дизельними, причому в бензиновому виконанні вони найчастіше атмосферні. В гібридному приводі ці двигуни не використовують.
Такими комплектують великі, з претензією на статус кросовери, спортивні автомобілі і реальні позашляховики.
Плюси
- Висока потужність і обертовий момент в широкому діапазоні обертів
- Ефективне прискорення в широкому діапазоні швидкостей
- Незалежність від навантаження - машина з таким двигуном завжди якщо не конкретно швидка, то впевнено прискорюється.
- Комфортна робота на будь-яких обертах і швидкостях
Мінуси
- Висока витрата пального
- Дорожче обслуговування
- Зустрічаються здебільшого на великих авто, навіть у С-сегменті такий об’єм велика рідкість.
Як правильно вибирати двигун?
Якщо машина для вас - не просто зручний і корисний візок, при виборі ви будете враховувати і об’єм її двигуна. Щоб не переплатити за зайву потужність і, з іншого боку, не придбати випадкового немічний бабусямобіль, орієнтуйтесь на власні потреби.
Спрогнозуйте, в яких умовах і режимах ви найчастіше будете експлуатувати машину, і відповідно обирайте літраж двигуна.
Важливі чинники при виборі двигуна:
- Місто чи швидкісні траси
- Гірська чи степова частина країни
- Готовність до машини з турбонаддувом
- Стиль водіння
- Плани на довгострокове користування конкретним екземпляром авто.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, як неправильний бензин впливає на автомобіль та як водієві виправити ситуацію.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
.При підготовці статті були використані матеріали Autocar, Motor та Autocar.