Конструктори задумали так, щоб гальма автомобіля працювали безшумно. Але коли вони риплять та скрегочуть, вони не обов’язково несправні. Звідки беруться зайві звуки і коли вони справді є сигналом тривоги?
Про те, що робити, якщо риплять гальма і коли цей звук загрожує аварією, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Не можна сказати, що сторонні звуки гальмівна система не може видавати влітку. Але взимку в гальм справді більше приводів для такого собі акустичного супроводження.
Основні причини скрипу та шуму
Щодо шумів, які видають гальма, у водійських колах є кілька сумнівних тверджень. Розглянемо їх для повної ясності.
Міф №1: якщо гальма риплять - це завжди поломка.
Правда: взимку скрип може бути спричинений не поломкою, а іншими обставинами. Наприклад, вологою, холодом чи навіть камінчиком у супорті. Це не завжди небезпечно, але варто перевірити причину, щоб виключити більш серйозну проблему.
Міф №2: сіль і реагенти шкодять лише кузову.
Правда: агресивні суміші викликають корозію на будь-яких сталевих деталях, не захищених в певний спосіб. Деталей гальмівної системи це теж стосується. Зокрема, колодки можуть підклинювати, що спричиняє звук, знос та перегрів механізму. А найстрашніше, що через це можливий несподіваний занос машини на слизькій поверхні
Міф №3: дешеві колодки - це економія.
Правда: часто дешевші колодки обходяться дорожче дорогих. Наприклад, крім того що дешеві (або не відповідні) колодки часто шумлять, вони можуть швидше зношувати диски.
Міф №4: якщо шум зник після кількох поїздок - можна забути.
Правда: тимчасовий скрип дійсно іноді виявляється дрібницею, не вартої уваги. Але якщо він повертається регулярно - це сигнал для діагностики.
Шуми у гальмівній системі часто є випадковими і зникають через кілька гальмувань - особливо якщо йдеться про не нову машину. Але повністю ігнорувати їх не можна, і з моменту появи до них варто прислуховуватись. І у випадку повторень треба негайно звертатись на СТО.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали 5 сигналів до заміни гальмівної рідини в машині і розповідали, коли саме її треба міняти.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, які гальма кращі: дискові чи барабанні, і які на ділі дають кращий результат.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Autocar.