ua en ru

Чому новий акумулятор може сісти за два дні: причина не в морозі

Чому новий акумулятор може сісти за два дні: причина не в морозі Фото: акумулятор автомобіля - компонент доволі примхливий (feepik.com)

Коли машина не заводиться холодним ранком, найбільш рішучі водії прямують до магазина і купують новий акумулятор: мовляв, настав час. Але через день-два картина повторюється – і нова АКБ посаджена. Хто винен?

Про те, як уберегти новий акумулятор машини від хронічного розрядження і швидкої загибелі, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Чому нова АКБ швидко сідає

Новий акумулятор може розрядитися всього за два дні не лише через мороз - справжні причини часто криються у неправильній експлуатації та прихованих проблемах електросистеми автомобіля.

Помилки водіїв

Часте використання потужних електроприладів при вимкненому двигуні (фари, холодильник, потужна музика, тощо) виснажує батарею – і якщо у вас не буде тривалих, більше години, поїздок у трасовому режимі, АКБ потребуватиме підзарядки від стаціонарного джерела.

Перевірте всі розетки в машині - в підлокітнику, задній частині салону та багажнику. Можливо, хтось залишив підключеним потужний споживач, який поступово витрачає енергію. Це особливо актуально для тих авто, де розетки прикурювача залишаються активними навіть без ключа в замку запалювання.

Чому новий акумулятор може сісти за два дні: причина не в морозіФото: якщо машина експлуатується в умовах великого міста, АКБ доводиться іноді підзаряджати (Ігор Широкун, РБК-Україна)

Струми витоку

Якщо в електросистемі є нештатне додаткове обладнання (сигналізація, відеореєстратор, мультимедійний пристрій), вони можуть постійно споживати енергію, навіть коли авто залишене на парковці.

Крім того, причиною розрядки АКБ можуть бути відверті несправності. Переконайтеся, що після закриття всіх дверей, багажника та капота освітлення повністю вимикається. У тому числі – плафони салона, освітлення багажника і бардачка.

Якщо якийсь кінцевий вимикач несправний, світло залишатиметься увімкненим навіть тоді, коли ви не користуєтесь авто, і акумулятор розрядиться за кілька днів.

Проблеми з зарядкою на борту

Якщо ваші маршрути - виключно міські, причому здебільшого на малій швидкості в щільному трафіку, ваш акумулятор може постійно залишатись напівзарядженим.

Це особливо стосується зимового періоду, коли одночасно увімкнені потужні споживачі:

  • Фари;
  • Обігрівачі вікон;
  • Обігрівач сидінь;
  • Склоочищувач;
  • Опалювач.

В умовах великого міста двигун не розвиває великих обертів, відповідно, генератор не дає акумулятору повноцінною зарядки. Таким чином, хронічний недозаряд батареї накопичується. І одного ранку АКБ виявляється неспроможною провернути стартер, щоб запустити двигун.

Це доволі типова для зимових умов ситуація, але уникнути її доволі просто. По-перше, в таких поїздках треба обирати тільки найбільш необхідні споживачі. А по-друге, акумулятор час від часу треба перевіряти на ступінь зарядки і за потреби підзаряджати від мережевого пристрою.

Небезпека нових пристроїв

Причиною подібних проблем з акумулятором може бути помилка інсталятора, який встановлював у машину якійсь нештатний пристрій.

Згадайте, коли саме почалися проблеми з нічним розрядом батареї. Чи не встановлювали ви нещодавно додаткові пристрої - магнітолу, сигналізацію, протитуманки, автономний підігрівач тощо? Якщо такі роботи проводилися, є ймовірність, що обладнання підключили неправильно, і воно продовжує споживати струм навіть у нерухомому автомобілі.

Найголовніше

Якщо автомобіль справний, а сам акумулятор - не старше 4-5 років, проблем з ним виникати не повинно. Єдине, що може стати на заваді енергетичному благополуччю машини - той самий хронічний недозаряд через міський режим експлуатації у зимовий час.

Щоб подолати цю проблему, треба приблизно раз на місяць відвідувати автоелектрика або придбати автоматичний зарядний пристрій, який буде відновлювати заряд в АКБ без особливого клопоту з вашого боку.