Секрети вибору акумулятора: що означають маркування і цифри на АКБ
Фото: важливий помічник при підборі нового акумулятора для авто - написи на етикетках (freepik.com)
Стартерна АКБ - як запчастина доволі підступна річ: вона підійде за розмірами, але при тому може не підійти за електричними параметрами. Тому так важливо при покупці розбиратись у маркуванні на корпусі.
Про цифри і літери, які допоможуть підібрати АКБ для надійного запуску двигуна і довгої служби, розповідається в матеріалі РБК-Украина.
Маркування і цифри на АКБ
Маркування на акумуляторі - це важлива інформація для правильного вибору батареї. Знаючи, що означає кожен параметр, ви зможете підібрати правильну батарею і не заплатити при тому зайвого.
Вибір нового акумулятора для автомобіля - справа не така проста, як здається. На корпусі АКБ є безліч цифр, літер і кодів. Вони - ключ до правильного вибору батареї, яка ідеально підійде вашому авто.
Ось найважливіші позначення, які слід знати:
- 12V - номінальна напруга. Для сучасних легкових авто потрібна батарея на 12 вольт, а на старих моделях використовуються АКБ на 6 вольт. Бортова мережа вантажівок має 24 вольти, але вони використовують дві звичайні 12-вольтні батареї, з’єднані послідовно;
- Ah (ампер-години) - ємність акумулятора. Наприклад, 60Ah означає, що батарея може видавати струм 60 ампер протягом години. Чим більше Ah - тим більший запас енергії може поміститись в акумуляторі;
- EN або CCA (Cold Cranking Amps) - пусковий струм, струм холодного прокручування. Це максимальний струм, який АКБ може видати при запуску двигуна в холодну погоду. Наприклад, 540A EN - хороший показник для середньостатистичного авто з двигуном об’ємом 1,5 – 2,0 л;
- Maintenance Free (MF) - необслуговуваний акумулятор. Це означає, що батарея не потребує корекції щільноті електроліту, і що рівень його підтримується без участі людини;
- AGM або EFB - особливі технології утримання електроліту. Вони помітно впливають на характеристики батарей. Такі вдосконалені акумулятори обов’язково потрібні для авто з системою Start-Stop та іншими сучасними енергомісткими функціями;
- ETN-код - 9-значний європейський код, який містить технічну інформацію про АКБ. Код розбитий на три групи по три цифри і пропонує дані про ємність (перша група), конструктивні особливості та габарити (друга група), а також струм холодної прокрутки (третя група);
- Дата виробництва - найчастіше вона закодована; якщо ні - то вказана у вигляді місяця і року. Бажано купувати акумулятор віком не старше 12 місяців, хоча сучасні технології дозволяють зберігати батареї без наслідків протягом більшого часу;
- Полярність L (ліва, вона ж пряма) і полярність R (права, звортна). Показує, з якого боку розташована плюсова клема. Двивіться також позначення "+" і "–" біля самих клем (контактних штирів). Це важливо для сумісності з вашим авто - інакше кабелі з клемами просто не дотягнуться до штирів АКБ.
Фото: провідні виробники можуть мати власну додаткову класифікацію АКБ за рівнем якості (bosch.ua)
Маркування стандартів
Позначка стандарту зазвичай проставляється поряд з показником, який за цим стандартом визначався. Різні виробники використовують різні системи:
- EN (Європейський стандарт) - найпоширеніший на АКБ в Україні;
- DIN (Німецький стандарт) - часто зустрічається на відносно старих авто;
- JIS (Японський стандарт) – використовується для батарей азійського типорозміру;
- SAE (Американський стандарт) - для авто з США та відповідно, для їхніх батарей.
Найголовніше
Найпростіший для автовласника спосіб підібрати батарею з подібними параметрами - мати при покупці фото етикетки рідного акумулятора, тобто того, який стояв на машині з заводу. І відповідно, шукати АКБ з такими ж цифрами.
При тому слід розуміти, що деякі показники на новій батареї можна обрати більшими - а саме, ємність в Ah (ампер-годинах) і пусковий струм EN або CCA. А ось переплачувати за більш сучасні технології – EFB та AGM не варто: автомобілю, який на них не розрахований, це нічого не дасть.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Bosch, Warta та Autobild.