Коли водієві в холодну пору року хочеться зробити щось хороше для своєї машини, він починає думати про утеплювання двигуна. Чи є в цьому сенс і коли так, то як це зробити правильно, щоб не нашкодити техніці?
Про те, чому бувалі водії сучасних машин намагаються утеплити моторний відсік взимку, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Низькі температури впливають на роботу двигуна в кількох аспектах:
Утеплення двигуна часто є нештатним заходом, тож воно не завжди допомагає вирішити приведенні вищу відхилення. І все ж таки, утеплення може бути корисним у таких випадках:
- Власник живе в регіоні з сильними і тривалими морозами (нижче -15°C);
- Автомобіль часто використовується для коротких поїздок, так що двигун не встигає прогрітися від паркування до паркування;
- У водія взимку немає доступу до гаража або стоянки з опаленням чи можливістю електрообігріву моторного відсіку.
Утеплення допомагає зберегти тепло між поїздками, полегшує запуск і прискорює прогрівання. Проте якщо перерва між поїздками тривала, утеплення моторного відсіку особливого сенсу немає, адже за кілька годин на морозі навіть утеплений мотор все одно охолоне.
Неправильне утеплення мотора взимку може створити зворотній ефект - призвести до серйозних проблем:
Перегрів двигуна. Якщо повністю перекрити доступ повітря до радіатора та моторного відсіку, це може спричинити перегрів мотора. За будь-яких умов треба забезпечити бодай мінімальну циркуляцію свіжого повітря в підкапотному просторі.
Пожежна небезпека. Теплоізоляційні матеріали, що торкаються гарячих або рухомих елементів (вихлопного колектора, каталізатора, приводних ременів), можуть загорітися.
Пошкодження деталей. Неякісне кріплення утеплювача може призвести до його потрапляння в рухомі частини двигуна - під ті ж приводні ремені.
- Автономні підігрівачі двигуна (типу Vebasto, Eberspächer тощо) - ефективне рішення для холодних регіонів.
- Підігрів оливи або антифризу. Є спеціальні електричні обігрівачі, призначені для вбудовування в систему охолодження чи змащування двигуна. Вони допомагають зменшити навантаження на стартер і акумулятор при запуску, а значить, старт буде легшим, а подальший прогрів - швидшим.
- Гараж з опаленням. Певно, в умовах українських зим це буде найкращим варіантом.
Утеплення двигуна - не обов’язкова, але корисна процедура в умовах зими, особливо якщо вона видасться з сильними морозами. Головне - робити це правильно, дотримуючись техніки безпеки та враховуючи особливості вашого автомобіля.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що робити, якщо відмовили гальма на дорозі і по пунктах розбирались з інструкціями від автоекспертів.
Також в окремій статті ми розповідали, як зробити світло фар яскравішим, спираючись на лайфхаки від бувалих водіїв.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та рекомендації заводів-виробників.