Якби автовласники сприймали власні машини як капітал, що потребує турботи, вони б своїми помилками не "вбивали" їх агрегати і системи. Пропонуємо способи боротьби з 7-ма шкідливими звичками, які прискорюють зношування автомобіля.
Про щоденні помилки, які скорочують життя вашого авто, і про те, як зберегти його ресурс і гроші, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Навантаження двигуна і трансмісії відразу після холодного старту без прогріву призводить до роботи пар тертя "на суху". Це шкодить поршням і циліндрам, а також деталям ГРМ у головці блока. Особливо це критично для дизельних двигунів, де деталі працюють з більшими навантаженнями.
Рішення. Довго гріти сучасні двигуни не варто, але дайте мотору 1–2 хвилини попрацювати на холостому ходу перед поїздкою взимку. Автоматичні трансмісії треба прогрівати на ходу - спокійним рухом протягом першого кілометра шляху.
Це не тільки небезпечно, але й зношує трансмісію, підвіску, гальмівну систему та шини. Також підвищується витрата пального.
Рішення: Прискорюйтесь плавно, передбачайте ситуації на дорозі, щоб уникати різких маневрів. Хоча якщо є потреба, ніхто не забороняє вам протиснути акселератор до самої підлоги - просто не варто зловживати запасом міцності та ресурсу, які закладені у кожен агрегат конструкторами.
Особлива підступність такої варварської звички у тому, що більшість моделей зараз достатньо потужні, щоб водій при такому рушанні не відчув нічого поганого.
Але в такому режимі багатократних навантажень зазнає ціла низка агрегатів: двигун, зчеплення (або фрикціони АКП), коробка передач, шина, підвіска.
Рішення: Якщо колесо впирається в бордюр, не рушайте просто так. Здайте трохи назад, і тільки потім, з легкого розгону, штурмуйте перешкоду - якщо це таки потрібно.
На те воно і планове, щоб час від часу механіки за планом автовиробника перевіряли всі важливі системи і вузли - щоб виявити зношені деталі і вчасно замінити. І разом з тим на СТО замінюють оливи, фільтри, технічні рідини і регулюють деякі зазори. Тож пропуск регламентних ТО - це прямий шлях до передчасного зносу цілого переліку агрегатів.
Рішення: Навіть якщо машина давно вже втратила гарантію, не можна припиняти її перевірки і обслуговування згідно рекомендацій виробника. Дотримуйтесь графіка технічного обслуговування, навіть якщо авто здається справним.
Надмірна вага в салоні та багажнику шкідлива буквально для всієї машини. Під час поїздок з перевантаженням непомітно вбивається кузов, двигун, трансмісія, підвіска, гальма. Особливо це актуально у міських умовах, а також на нерівних дорогах.
Рішення: Все дуже просто - перед кожною поїздкою з великим навантаженням хоча б приблизно підраховуйте сумарну вагу пасажирів і багажу. Для машини краще, щоб ви повернулись за додатковим вантажем вдруге, ніж мучити її надмірними навантаженнями за одну ходку.
Скрипи, вібрації, сторонні звуки під час руху - це перші сигнали великих технічних проблем. Ігнорування цих маркерів може призвести до серйозних поломок, дорогих в усуненні. Не менш згубно ігнорувати неначе дрібні поламки, коли щось в машині починає працювати нештатно, давати збої, вмикатись не з першого разу тощо.
Рішення: Реагуйте на будь-які зміни в поведінці авто - краще щось зайвий раз перевірити за хибним сигналом, ніж потім робити капітальний ремонт двигуна, наприклад, через зіпсований копійчаний датчик температури.
Такий контрастний душ може пошкодити лакофарбове покриття. Воно отримає мікротріщини, які спровокують або видиму руйнацію лаку та фарби, або в подальшому корозію, спочатку малопомітну, а потім катастрофічну. Особливо небезпечно миття в мороз - вода замерзає в щілинах і розриває ЛФП.
Рішення: Мийте авто так, щоб кузов не зазнавав контрасту температур: або в критих автомийках, або надворі за помірної температури. І водою, яка не дуже відрізняється за температурою від повітря.
Більшість водіїв навіть не здогадуються, що їхні щоденні дії можуть у прискореному темпі скорочувати життя автомобіля. Уникаючи цих 7 звичок, ви збережете ресурс машини, зменшите витрати на ремонт і продовжите її безпечну експлуатацію.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, коли краще купувати машину і як успіх у цій справі залежить від cезону знижок і чуток.
Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Avtobazar.