Симптом, який жоден водій не може проігнорувати: тремтіння керма під час руху. Загрозливі коливання на "баранці" справді можуть завершитись великими проблемами. Як не довести цю мов дрібну проблему до важкої аварії?
Про те, що робити, коли виникнуть коливання керма під час руху, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Одна справа, коли несправність проявляє себе стукотом, який долинає десь здалеку, з під днища чи з боку багажника. І інше діло, коли неприємне биття народжується просто у ваших руках - в кермі, від поводження з яким залежить і напрямок руху в даний момент, і слухняність машини в цілому.
Між тим, кермове управління - система чутлива до проблем, тому вібрації на "баранці" можуть сигналізувати про декілька загроз.
Перш ніж перейти до них, зазначимо, що кермо може тремтіти не лише на високій швидкості. Іноді навпаки, по мірі розгону ця загрозлива вібрація може зникати, чітко фіксуючись у якомусь нижньому діапазоні, наприклад, в районі 50-60 км/год.
В будь-якому випадку це сигнал про приховану несправність. Нижче наведено чотири поширені причини, які варто знати кожному водієві.
Обертання колеса з порушеним балансуванням супроводжується вібраціями. Які відчутно пов’язані з швидкістю руху - але на більшості швидкостей можуть не відчуватись. Додатково впливає неправильний тиск (низький) у шинах або налипання бруду та льоду.
Що робити. Чому порушується балансування колеса? Причин небагато: загубився балансувальний тягарець на диску або на диск налипла (намерзла) багнюка чи мокрий сніг.
Спочатку треба переконатись, що зсередини на полицях дисків немає у великій кількості багна чи льоду. А якщо диски вільні від несиметричних накопичень, доведеться їхати на шиномонтаж і перевіряти балансування передніх коліс.
Викривлення диска або шини одного з передніх коліс викликає часті поштовхи в кермовій системі, які, звісно ж, частково передаються на кермо.
Такі вібрації залежать від швидкості, але на зовсім малій швидкості не відчуваються і починаються приблизно з 50-60 км/год, залежно від ступеню деформації колеса.
Що робити. Диск може погнутись після удару на вибоїні. Так само і шина отримує викривлення каркаса через "травму" на ямі чи бордюрі.
Для початку можна спробувати з’ясувати проблему візуально. Треба оглянути обидва колеса з обох боків і пошукати вм’ятини на дисках і гулі на боковинах шин. Диск в більшості випадків можна прокатати (відремонтувати), а шину доведеться замінити.
Зношені кульові опори, рульові наконечники або амортизатори можуть викликати неконтрольовані переміщення переднього колеса - його люфт.
Відповідно, за певних обертів колесо може "спіймати" резонанс і створювати вібрації - які передаються на кермо. Наприклад, якщо люфт з’явився у рульовій рейці або кермовому наконечнику, кермо може тремтіти навіть на рівній дорозі.
Що робити. Проблеми з зазначеними деталями небезпечні, адже впливають на керованість авто та безпеку руху. Тому якщо первинна діагностика коліс за першими пунктами цієї статті нічого не дала, є сенс звертатись до автомайстрів, які перевірять стан ходової частини.
Майте на увазі, що діагностика підвіски потребує кваліфікації і досвіду, тож у такому випадку варто звертатись до авторитетної СТО.
Викривлені, нерівномірно зношені або пошкоджені в інший спосіб гальмівні диски створюють відчутне биття на кермі при натисканні на педаль. Часто це трапляється навіть при легкому її торканні. І проявлятися це може навіть на невеликій швидкості, коли водій пригальмовує перед світлофором.
Що робити. Вібрації, пов’язані з негараздами гальм, легко діагностувати - вони проявляються тільки при користуванні ними. Часто водії помилково звинувачують нещодавно встановлені нові запчастини, хоча причина найчастіше виявляється саме у старих деталях.
Зношені диски - перша з них, а іноді проблему можуть створювати колодки, які підклинюють на своїх напрямних. Розбиратись треба за участі досвідчених майстрів, але швидше за все, треба готуватись до заміни деталей.
Тремтіння керма на ходу не можна ігнорувати, адже це попередження про технічні несправності. Така проблема небезпечна, адже впливає на керованість авто та безпеку руху.
Щоб уникнути тремтіння керма і серйозних наслідків, треба регулярно перевіряти стан підшипників, коліс, гальмівних дисків та рульової системи - одне слово, діагностувати ходову частину.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та Avtobazar.