В Україні з 1 січня 2014 р. для вантажівок будуть встановлені екологічні норми "Євро-4"

Міністерство інфраструктури України має намір ввести західноєвропейські норми роботи в автомобільній галузі. Про це повідомляє прес-служба Мінінфраструктури.

Зокрема, в Україні запроваджуються європейські вимоги, що стосуються конструкції транспортних засобів та їх обладнання, організацію робочого часу осіб, які працюють в автомобільній галузі, початкової кваліфікації та періодичної підготовки водіїв комерційного транспорту (задіяного у перевезенні вантажів і пасажирів) і т.д. Так, з 1 січня 2014 р. в Україні до вантажівок буде встановлено екологічні норми "Євро-4", з 2016 р. - "Євро-5", з 2018 р. - "Євро-6".

"Основні новації стосуються впровадження європейської практики допуску як пасажирських, так і вантажних автоперевізників на ринок... Щодо власне вантажних перевезень відповідно до законопроекту будуть застосовуватися більш жорсткі вимоги до транспортних засобів", - підкреслив директор Департаменту автомобільного транспорту Мінінфраструктури Дмитро Петухов.

За його словами, відповідно до законопроекту "Про автомобільний транспорт" на ринок автомобільних перевезень будуть допускатися перевізники, не притягувалися до кримінальної та адміністративної відповідальності (хороша репутація); у якого достатньо основних засобів, нематеріальних і фінансових активів на закупівлю транспортного засобу (фінансовий стан); а персонал пройшов спеціальне навчання і отримав свідоцтво професійної компетентності.

Крім того, перевізник повинен мати хоча б один власний транспортний засіб для надання послуг з перевезення вантажів або право на використання такого автомобіля у відповідності з законодавством і наявність службових приміщень, в яких зберігається звітність про фінансово-господарську діяльність підприємства, документи щодо часу роботи та відпочинку водіїв.

Серед змін в організації процесу перевезень - введення через три роки з дня вступу в силу нового закону ліцензування вантажних перевезень. Також посилиться відповідальність вантажовідправника за перевантаження автомобіля.

Безпосередньо для вантажівок у законопроекті прописані ще й максимально допустимі габаритні та вагові параметри, вимоги щодо обладнання пристроями обмеження швидкості автомобілів в залежності від повної маси автомобіля і тахографами, наявності засобів кріплення вантажу, використання експлуатаційних матеріалів, паливних баків і т.д.