В Україні не буде стягуватися утилізаційний збір за автомобілі, ввезені в країну до 1 вересня

Автоімпортери у п'ятницю, 30 серпня , за два дні до вступу утилізаційного законом чинності , отримали роз'яснення Державтоінспекції про те , що збір не застосовуватиметься до автомобілів , ввезеним до 1 вересня.

Автоімпортери у п'ятницю, 30 серпня , за два дні до вступу утилізаційного законом чинності , отримали роз'яснення Державтоінспекції про те , що збір не застосовуватиметься до автомобілів , ввезеним до 1 вересня. Про це пише "Комерсант-Україна".

Крім того, Мінекології запропонувало змінити принципи розрахунку розміру збору. Та й вітчизняні виробники , в інтересах яких приймався закон , не готові до роботи в нових умовах.

В Україні не буде стягуватися утилізаційний збір за автомобілі, ввезені в країну до 1 вересня, повідомив гендиректор "ABT Баварія" (офіційний імпортер BMW, MINI) Олександр Тимофєєв. За його словами , відповідне роз'яснення компанія отримала від ДАІ в минулу п'ятницю. "У законі є двозначна формулювання про те, з якого моменту з імпортера стягується збір. У повідомленні ДАІ чітко говориться, що ми можемо продавати автомобілі зі складу за старими цінами", - говорить маркетинг-директор групи АІС Сергій Боровик.

Гендиректор "ABT Баварія" говорить, що його компанія не встигала заповнити склади: "Ми розмитнили в основному бензинові автомобілі, які навесні було невигідно оформляти через введення спеціальних мит при імпорті автомобілів. Зараз довелося витратити 20 млн грн обігових коштів, щоб не потрапити під ще один податок. Цих запасів може вистачити на 1,5 місяці, але ми сподіваємося на скасування закону, оскільки проти нього виступає СОТ. За інших обставин автомобілі будуть завозитися за новими цінами".

За словами маркетинг-директора групи АІС, замовлення формуються за три місяці, так що імпортери навряд чи змогли запастися на більш тривалий період з урахуванням запланованої річної зупинки європейських конвеєрів . У відділі продажів компанії "Кий Авто Холдинг" (дилер Renault) вчора повідомили, що найпопулярніших моделей Logan, Sandero, Fluence і Megane практично немає в наявності, а найближчі поставки будуть в жовтні і листопаді. По інших моделях ще є близько 4-10 автомобілів.

У компаніях поки важко прогнозувати , як нові правила гри позначаться на авторинку.

"Клієнти можуть віддати перевагу бюджетний автомобіль вітчизняного виробництва , а не іномарку через підвищення вартості . Але в той же час автомобілі з середнім і великим об'ємом двигуна подорожчають, але тільки до рівня , який не злякає клієнта", - говорить керівник відділу продажів легкових автомобілів Volkswagen компанії "Порше Україна" Сергій Носенко.

Нагадаємо, вчора, 1 вересня, в Україні набрав чинності закон № 421-VII від 4 липня 2013 р. "Про утилізацію транспортних засобів". Законами передбачено , що платниками податку з утилізації знятих з експлуатації ТЗ є особи , які здійснюють ввезення на митну територію України транспортні засоби та кузови у митному режимі імпорту і виробництво (виготовлення ) транспортних засобів на митній території України ; набувають транспортні засоби в осіб , що не є платниками цього податку.

Відповідно до закону 422- VII , базова ставка збору для легкових автомобілів складе 5,5 тис. грн , а для вантажних автомобілів , автобусів та спецтехніки - 38 тис. грн. Підсумкова сума утилізаційного збору залежатиме від спеціального коефіцієнта . Для нових легкових автомобілів значення коефіцієнта становить 86-550 % від базової ставки ( 4,73-30,2 тис. грн ) залежно від об'єму двигуна , а для машин старше трьох років - 530-3501 % ( 29,1-192 , 5 тис. грн). Для нових вантажних автомобілів , автобусів та спецтехніки коефіцієнт складе 50-290 % ( 19-110,2 тис. грн) , а для старих - 88-1180 % ( 33,4-448,4 тис. грн).