В Україні найбільш відчутні конкурентні переваги від утилізаційного збору повинен отримати "АвтоЗАЗ", - експерт

В Україні найбільш відчутні конкурентні переваги від утилізаційного збору повинен отримати "АвтоЗАЗ". Про це пише "Дзеркало тижня. Україна".

Ініціатива введення утилізаційного податку стала наступним кроком лобістів автопрому у відповідь на неефективність дії спецмита. Як зазначає директор аналітичної групи Da Vinci AG Анатолій Баронін, при цьому автор вказує, що на відміну від спецмита, найбільш відчутні конкурентні переваги від утилізаційного збору повинен отримати "АвтоЗАЗ", що є як виробником, так і імпортером автомобілів, на які поширюватимуться пільги.

"Саме тому дана ініціатива не знайшла підтримки у "Єврокара" і КрАЗу, які порахували, що сплата екологічного податку створює законодавчі преференції для обраних і не спрямована на розвиток української автомобільної галузі", - йдеться в матеріалі.

Директор аналітичної групи вважає, що в ході роботи над утилізаційним збором не здійснювалась належна економічна оцінка наслідків прийняття цього закону для автовиробників (хоча не виключено також, що автори ініціативи втратили можливість контролю над змістом законопроекту на певному етапі).

"5 серпня ц.р. Президент України Віктор Янукович підписав доручення щодо вдосконалення законодавчого регулювання питань, пов'язаних з утилізацією автомобілів и сплатою екологічного податку, а також забезпеченням економічних інтересів власників автомобілів. Це означає, що парламентом був прийнятий сирої закон, автори якого не зуміли прорахувати міжнародні наслідки для України, що побічно підтверджується відсутністю відповідних даних в пояснювальній записці до законопроекту", - йдеться в матеріалі.