У Кабміні пропонують дозволити автоімпортерам відкрити свої утилізаційні потужності в Україні

Уряд працює над усуненням норм, які суперечать вимогам Світової організації торгівлі (СОТ), в першу чергу - стягування утилізаційного збору з автоімпортерів. Можливим виходом із ситуації може стати дозвіл імпортерам відкрити свої утилізаційні потужності в країні, заявив вчора урядовий уповноважений з питань європейської інтеграції Валерій П'ятницький, пише "Комерсант-Україна".

Уряд працює над усуненням норм, які суперечать вимогам Світової організації торгівлі (СОТ), в першу чергу - стягування утилізаційного збору з автоімпортерів. Можливим виходом із ситуації може стати дозвіл імпортерам відкрити свої утилізаційні потужності в країні, заявив вчора урядовий уповноважений з питань європейської інтеграції Валерій П'ятницький, пише "Комерсант-Україна".

"За напрямками, де рішення приймаються на рівні уряду - щодо коксу, коксівного вугілля, а також захисних заходів по автомобілям - рішення будуть прийняті найближчим часом", - сказав він. Крім того, за словами П'ятницького, йде робота над змінами до закону про утилізаційний збір. Перегляд цієї норми знаходиться в компетенції Верховної Ради, додав чиновник.

П'ятницький зазначив, що мова йде "не про відмову від цих заходів, а про приведення їх у відповідність із буквою норм СОТ". "Коли говорять про вирішення проблеми утилізаційного збору, завжди обговорюють дві версії: відмова від нього або поширення на всіх. Однак ми можемо піти й іншим шляхом - зокрема дозволити автоімпортерам відкривати утилізаційні потужності в Україні", - заявив П'ятницький. За його словами, такий варіант не тільки усуне дискримінацію, але і допоможе підтримати наповнення держбюджету, а також посприяє поліпшенню екологічної ситуації. При цьому чиновник не став уточнювати, чи є цей варіант остаточним.

Фактично в уряді визнають порушення норм СОТ і виявляють бажання скасувати дискримінаційні заходи. Нагадаємо, що їх скасування є однією з ключових вимог "списку Фюле", виконання яких є обов'язковим для підписання з Євросоюзом угоди про асоціацію з Україною. Невдоволення ЄС викликає введене в квітні захисне спеціальне мито на імпорт легкових автомобілів з робочим об'ємом двигуна 1-1,5 л та 1,5-2,2 л в розмірі 6,46-12,95%, а також введений у вересні утилізаційний збір з автомобілів, від сплати якого можуть бути звільнені національні виробники, які відкрили власні утилізаційні центри. Також у ЄС стурбовані рішеннями України щодо обмеження імпорту коксу та коксівного вугілля.

Вітчизняні виробники не підтримують будь-які зміни у принципи стягування утилізаційного збору, включаючи запропоновані. "Прийняття таких заходів остаточно поховає вітчизняне автомобілебудування - на відміну від спецмита, що вводиться на нетривалий термін, утилізаційний збір з імпортерів повинен бути довгостроковою підтримкою для галузі", - заявив президент корпорації "Богдан" Олег Свинарчук.

Автоімпортери поки ухиляються від коментарів, відзначаючи, що уряд ще не обговорював з ними цю ініціативу. "Таке питання, якщо вононадійде офіційно, буде обговорюватися всіма автоімпортерами. Якщо наші розрахунки покажуть його вигоди, ми готові інвестувати в такі потужності", - заявив директор департаменту маркетингу і реклами концерну "Ніко Менеджмент" Ярослав Вовк. За словами гендиректора "УкравтоВАЗ" (імпортер Lada) Ігоря Вознюка, досвід Росії показує, що поширення дії утилізаційного збору на всіх учасників ринку "є оптимальним варіантом усунення дискримінації". "Швидше за все, Україна також піде таким шляхом", - упевнений він.