Росія має намір виділяти на підтримку свого автопрому за 3 млрд дол. щорічно

Російський уряд вирішив субсидувати автомобільну промисловість, компенсуючи витрати, збільшені у зв'язку зі вступом країни до СОТ. Міністерство промисловості та торгівлі країни підготувало проекти постанов щодо виплати субсидій практично всім найбільшим автозаводам Росії, які займаються промисловою складанням, повідомляє BBC. За даними російських ЗМІ, на підтримку автопрому в Росії в найближчі три роки буде виділятися приблизно на 100 млрд рублів (3 млрд дол.) щорічно.

Російський уряд вирішив субсидувати автомобільну промисловість, компенсуючи витрати, збільшені у зв'язку зі вступом країни до СОТ. Міністерство промисловості та торгівлі країни підготувало проекти постанов щодо виплати субсидій практично всім найбільшим автозаводам Росії, які займаються промисловою складанням, повідомляє BBC. За даними російських ЗМІ, на підтримку автопрому в Росії в найближчі три роки буде виділятися приблизно на 100 млрд рублів (3 млрд дол.) щорічно.

Введення субсидій пов'язане з введенням нових обов'язкових платежів - з 1 січня в Росії автовиробники під тиском СОТ будуть обкладені новим податком - на утилізацію, який раніше стягувався лише з імпортерів. Підприємства отримають фінансову підтримку виробництва екологічних автомобілів, компенсації збереження робочих місць, наукових розробок, а також енерговитрат.

Така форма підтримки автовиробників обрана тому, що вона не суперечить правилам СОТ.

У 2013 р. на підтримку автопрому в Росії планувалося витратити лише 9,5 млрд рублів - у десять разів менше, ніж заплановано на 2014 р.

Ще в кінці липня 2013 року Володимир Путін підписав федеральний закон, який наказував мінпромторгу, мінекономрозвитку і мінфіну компенсувати виробникам машин і агрегатів витрати шляхом видачі субсидій. В тому ж законі уряд зобов'язали визначити умови, розмір, строки та порядок надання субсидій. Однією з умов надання субсидій у федеральному законі названо запровадження до 1 лютого нових обов'язкових платежів у федеральний бюджет.

З 1 січня в Росії обов'язковий утилізаційний збір, який зараз стягується тільки з імпортерів, під тиском СОТ буде поширений і на виробників. Згідно з проектом постанови уряду, субсидії будуть залежати від обсягу виробництва.

Враховуватися також буде і екологічний клас автомобіля - уряд збирається підтримувати виробництво автомобілів класів "Євро-4" і "Євро-5". Максимальний розмір субсидії на підтримку робочих місць може становити 9 млрд рублів. Для цього завод повинен виробляти більше 400 тис. автомобілів у рік. На компенсацію витрат на науково-дослідницьку та конструкторську діяльність максимальна субсидія може скласти 125 млн. рублів на квартал. Компенсація енергетичних витрат, згідно з пропозиціями мінпромторгу, може доходити до 250 млн рублів на рік.

На початку липня Євросоюз Росії пред'явив претензії з приводу податку на утилізацію автомобілів, який був покладений на імпортерів. На думку Євросоюзу, цей податок дає російським виробникам конкурентну перевагу і тому суперечить правилам Світової організації торгівлі. Євросоюз звернувся до СОТ з проханням створити спеціальну комісію, про законність російського податку на утилізацію автомобілів з точки зору правил організації.

21 жовтня Путін підписав закон, який поширював сплату податку не тільки на імпортерів, а також на виробників автомобілів. Податок буде стягуватися з 1 січня 2014 року.