Крок назад – два кроки вперед: тест-драйв Mazda CX-5, яка повернулася до моторів Євро 5
Mazda CX - 5 другого покоління далеко не новачок на ринку, навіть з моменту останнього рестайлінгу пройшло вже два роки. Однак наприкінці серпня в Україні з'явилася оновлена машина. Ну, як оновлена – швидше, "зістарена", адже тепер у неї двигуни стандарту Euro 5 замість більш прогресивного Euro 6D-TEMP. Ми взяли такий кросовер на тест.
Чи давно ви бачили запасне колесо в новій Мазді? Не намагайтеся згадати, я вже зробив це за вас: у 2018 році, коли бренд почав поставляти до нас автомобілі європейської специфікації з моторами стандарту Євро 6. Однією з особливостей "євро-шість" стала відмова від "запаски" – на випадок проколу покладався лише ремкомплект з герметиком і компресором.
Три роки тому все йшло до того, що еконорми Євро 6 ось-ось введуть і в Україні, тому Mazda, не чекаючи прийняття відповідного закону, однією з перших почала продаж таких машин на вітчизняному ринку. Як виявилося, поквапилася.
Наприкінці 2019 року Рада відклала прийняття ЄВРО 6 до 1 січня 2025 року. У підсумку Mazda та інші бренди, які зіграли на випередження, програли: автомобілі більш високого екологічного стандарту дорожче, а наш покупець при інших рівних завжди шукає вигоду в ціні. Але виробничий маховик вже було запущено! Тому тільки тепер японці знову відкотилися до Євро 5 – і тим самим, по суті, зарахували Україну до країн, де питання екології стоять далеко не на першому місці.
П'ять коліс: що нового в багажнику і під капотом CX-5
Зниження екологічного стандарту означає, Серед іншого, повернення запасного колеса. Підіймаю підлогу багажника – і не можу натішитися: ось воно! Хай "докатка", але все ж справжня "запаска".
Моя радість буде зрозумілішою, якщо скажу, що близько двох років тому під час тест-драйву "євро-шостої" Mazda6 я розпоров колесо вночі на глухій путівці. Досі в пам'яті стоїть картинка: під'єднати компресор, судомно закачувати в шину герметик – і потім у світлі фар фури, що зупинилася на допомогу, побачити бічний поріз довжиною з долоню на внутрішній боковині покришки. Таке не лікується.
Потім було чотиригодинне очікування евакуатора фірмового сервісу Mazda Assistance, шлях довжиною 130 км до найближчого дилера марки та заміна колеса до обіду наступного дня. Пригода, про яку краще прочитати, ніж пережити її.
Тепер же в подібному випадку самостійно дістатися до шиномонтажу зможуть не тільки власники CX-5, а й інших моделей Mazda – перехід на Євро 5 з поверненням "запаски" торкнувся всієї модельної лінійки в Україні.
Розмірність "докатки" - 185 / 80R17
З іншого боку, цінність цього новопридбаного активу вже не така висока. Масштабний ремонт доріг по всій країні зменшив ризик напоротися на яму навіть на дорогах районного значення. Ось і на тому нещасливому місці, де я колись провів півночі, тепер покладено новенький асфальт.
Тому головна зміна – під капотом. Повернення до Євро 5 ніяк не вплинуло на віддачу старшого з двох двигунів: 2,5-літрова "четвірка" Skyactiv-G не втратила ні в потужності (194 к.с.), ні в крутному моменті (258 Нм). А ось базовий дволітровий мотор разом ослаб на 15 "коней" – 150 кінських сил проти 165 раніше.
Змінена графіка приладової панелі
Що ще нового? Більше не доведеться доплачувати за салонні килимки – вони входять до оснащення навіть базової передньопривідної машини з дволітровим мотором. Крім того, змінилася графіка приладової панелі, а з гами зникла передньопривідна версія з мотором 2.5.
Профільне питання з екології: витрата палива CX-5
"Екологічний ефект від введення Євро 6 може виявитися не настільки вагомим, щоб ми просували цей стандарт найближчими роками", – розмірковує заступник голови комітету Верховної ради України з питань екологічної політики та природокористування Олександр Маріковський у відповідь на моє запитання про перспективи посилення екологічних норм в країні. На його думку, в економічних реаліях України стандарту Євро 5 абсолютно достатньо.
Тепер під капотом Mazda CX-5 – мотори Євро 5
Дивно чути такі промови з вуст профільного екологічного чиновника, тому що на прикладі Mazda CX-5 я ефект якраз бачу. Повнопривідна машина з дволітровим мотором Євро 6 в міському циклі споживає на 100 км на півлітра менше, ніж така ж з Євро 5. У змішаному – на 0,2 л менше. Для мотора 2.5 економія не настільки помітна, але теж є: 8,8 л/100 км проти 9 та 7,2 л/100 км проти 7,3 в міському і змішаному циклі відповідно.
Паспортна витрата пального Mazda CX-5 для Євро 6D і Євро 5 за стандартом NEDC, л/100 км*
Режим руху |
Двигун |
|||
2.0 |
2.5 |
|||
Євро 6 |
Євро 5 |
Євро 6 |
Євро 5 |
|
Міський цикл |
8,4 |
8,9 |
8,8 |
9,0 |
Заміський цикл |
6,1 |
6,2 |
6,3 |
6,3 |
Змішаний цикл |
7,0 |
7,2 |
7,2 |
7,3 |
* Порівняння для повнопривідних версій |
Вимірювальний цикл NEDC, яким оперує Mazda, занадто "ідеальний", тому в реальності витрата вище: раніше я їздив на" євро-шостій" CX-5 з мотором 2.5 із середньою витратою 8,4 л/100 км, а тепер отримав результат 8,7 літра.
Викиди вуглекислого газу теж відрізняються не в кращу сторону. Повнопривідна CX-5 2.5 на кожен пройдений кілометр викидає 164 грами при стандарті Євро 6 і 169 грамів – при Євро 5. А найсильніша різниця для дволітрової передньопривідної версії: 167 г/км проти 150.
Кожен сам може помножити ці цифри навіть на помірний пробіг 12 тисяч кілометрів на рік та на кількість продаваних в країні нових автомобілів... Можливо, пану Маріковському та іншим чиновникам-екологам варто уважніше вивчити, що дає перехід на сучасні мотори Євро 6 в плані екології та економії палива?
Чуйність як побічний ефект: як їде Мазда CX - 5 з Євро 5
Втім, з обивательської точки зору у відкату Мазди до Євро 5 є і невеликий плюс. Як відомо, при посиленні еконорм зниження витрати пального досягається, в тому числі шляхом того, що електроніка "душить" двигун, послаблюючи реакцію на натискання акселератора. Цей ефект найбільше помітний на атмосферних і особливо – малокубатурних моторах.
"Зістарена" CX-5 у версії 2.5 до 100 км/год розганяється за 8,9 секунди проти 9,2 секунди раніше. А ось для дволітрової – як з переднім, так і з повним приводом – різниці немає зовсім через зменшену віддачу мотора.
Я їздив якраз на 2,5-літровому кросовері. Мінус 0,3 секунди в розгоні до "сотні" практично не відчуваються, але, за відчуттями, машина стала трохи жвавіше відгукуватися на збільшення подачі палива. Не так часто доводилося вмикати спорт-режим і продавлювати до кік-дауну акселератор на обгонах. Втім, ця жвавість нівелюється збільшеною витратою палива.
В іншому це стара-добра CX-5, якою ми її знаємо. Добротний салон радує комфортними сидіннями і якісними оздоблювальними матеріалами. Підвіска гарна на рівному асфальті, дозволяючи насолодитися драйвом, але страждає від нестачі енергоємності на великих стиках полотна і жорстких нерівностях.
Підтримка Apple CarPlay та Android Auto, а також набір електронних помічників у складі адаптивного круїз-контролю і камер кругового огляду (обидві системи доступні тільки в топ-комплектації) роблять життя водія приємніше і спокійніше. І машина так само красива, дарма що цьому дизайну вже п'ять років. Вік відчувається тільки всередині: 8-дюймовий дисплей медіасистеми за нинішніми мірками вже замалий, а його графіка застаріла.
І як і раніше докучають дрібні ергономічні прорахунки. Взяти хоча б кнопки вмикання вентиляції передніх сидінь: вони розташовані в нижній частині блоку мікроклімату прямо над нішею для дріб'язку. Кожен раз, коли я тягнувся туди за санітайзером або телефоном, кісточками пальців активував вентиляцію пасажирського крісла.
Євро 5 за ціною Євро 6: скільки тепер коштує Мазда CX-5
За логікою, машина стандарту Євро 5 повинна бути дешевше «євро-шостої», але в цьому випадку маємо ситуацію з точністю до навпаки: якщо останні складські запаси CX-5 з Євро 6 розпродавали в червні за цінами від 786 тисяч гривень за дволітрову версію, то така ж нова-стара машина стартує з 795 тисяч. А наша тестова 2,5-літрова модифікація в топ-комплектації коштує 1 млн 143 тисячі гривень проти 1 млн 129 тисяч раніше.
Чому так? По-перше, зараз вже поставляються машини 2021 модельного року – вони апріорі дорожче. А по-друге, свою роль зіграв горезвісна криза напівпровідників, що призвела до подорожчання автомобілів більшості брендів, включаючи Мазду.
У такому вигляді CX-5 проіснує до наступного року, а потім на ринок вийде рестайлінгова машина, яка була представлена в минулому вересні. Вона ледь помітно змінилася зовні, зате отримала доопрацьоване шасі та розширене оснащення. І до України буде поставлятися також з моторами Євро 5.