Євросоюз офіційно ініціював розгляд у СОТ з приводу утилізаційного збору на автомобілі в РФ

Європейський союз (ЄС) офіційно ініціював розгляд у Світовій організації торгівлі (СОТ) з питання утилізаційного збору на імпортні автомобілі в РФ. Про це йдеться в прес-релізі Єврокомісії.

Європейський союз (ЄС) офіційно ініціював розгляд у Світовій організації торгівлі (СОТ) з питання утилізаційного збору на імпортні автомобілі в РФ. Про це йдеться в прес-релізі Єврокомісії.

Як наголошується в повідомленні, ЄС неодноразово піднімав це питання у двосторонніх переговорах з Москвою, однак це не призвело до якихось конкретних рішень. "У зв'язку з цим у ЄС не залишається іншого вибору, окрім як звернутися до процедур СОТ з вирішення спорів", - вказує Єврокомісія.

"Утилізаційний збір несумісний з базовим правилом СОТ, заборонним дискримінацію імпортних товарів", - заявив єврокомісар з питань торгівлі Карел де Гюхт, додавши, що ЄС очікує від Росії участі в консультаціях в рамках СОТ з метою без зволікань знайти рішення проблеми.

Раніше Єврокомісія неодноразово критикувала Росію за торговий протекціонізм, нібито йде врозріз з російськими зобов'язаннями в рамках СОТ. Зокрема, Єврокомісія називала "явно дискримінаційною мірою" введений з 1 вересня 2012 р. утилізаційний збір на імпортні автомобілі. Зазначалося, що Брюссель і Москва ведуть переговори з метою знайти взаємоприйнятне рішення з цього спірного питання, але ЄС залишає за собою право звернутися за вирішенням спору до арбітражних органів СОТ.

Міністерство економічного розвитку РФ знає про намір Євросоюзу ініціювати розгляд з Росією в рамках СОТ у зв'язку з введенням утилізаційного збору на автомобілі, повідомила сьогодні журналістам заступник директора департаменту торгових переговорів МЕР РФ Катерина Майорова. За її словами, розгляд може початися у вересні 2013 р.

Правила СОТ відводять учасникам спору 60 днів на "мирний" врегулювання, тобто на вирішення проблеми в ході консультацій. Через 60 днів позивач має право вимагати формування групи експертів. "Якщо процедура буде ініційована ЄС сьогодні, то вже 7 вересня вона може перейти зі стадії формальних консультацій у стадію, власне, розгляду у СОТ", - повідомила Майорова.

Вона зазначила, що в ЄС розраховували, що конфліктна ситуація навколо утилізаційного збору буде врегульована до 1 липня 2013 з прийняттям поправок до закону "Про відходи виробництва та споживання", що вирівнюють умови стягування збору з вітчизняних та іноземних виробників. "Але до цього терміну поправки не були прийняті, Держдума пішла на літні канікули. Так що за рішенням ЄС ми будемо тепер діяти вже в рамках формальної процедури вирішення спору до СОТ", - вказала вона.

У травні 2013 р. уряд РФ вніс до Держдуми законопроект, що поширює утилізаційний збір і на російський автопром. Проект закону передбачає скасування діючих правил, які дозволяють не платити утилізаційний збір російським виробникам автотранспорту, який прийняв добровільні гарантійні зобов'язання з утилізації випускаються ними машин. Дія документа поширюється на автомобілі, вироблені в Росії, а також ввезені з території країн Митного союзу (Казахстану і Білорусії), і автомобілі, поміщені в Калінінградській області під процедуру вільної митної зони.

З прийняттям цього законопроекту Росія "виконає свої зобов'язання члена СОТ щодо створення рівних умов для вітчизняних виробників та імпортерів", наголошується в пояснювальній записці до законопроекту. Разом з тим у ньому наголошується, що Росія повинна буде скоординувати свої дії з партнерами по Митному союзу. "Це потребуватиме додаткових консультацій з представниками Республіки Білорусь та Республіки Казахстан з питання введення утилізаційних зборів на території країн Митного союзу", - йдеться в документі.

Нагадаємо, Верховна Рада також прийняла законопроект, яким уводиться екологічний податок на утилізацію автомобілів. При цьому Україна вже стала об'єктом критики з боку багатьох країн і організацій за введення спецмит на імпорт іномарок.