Сніг - і на дорозі, і в повітрі - радикально змінює умови керування машиною. Під час снігопаду неприємні сюрпризи на дорозі обов’язково будуть, і щоб вони не торкнулись вас, варто завчасно провести невелику інспекцію.
Про те, як підготувати машину до морозу та завтрашнього снігопаду, а також про 5 ключових речей, які потрібно перевірити, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Перше, що зіпсує для водія снігопад - це все, що пов'язано з видимістю і з моніторингом обстановки на дорозі в цілому. Крім того, будуть проблеми з керованістю, і про це ми поговоримо нижче.
В снігопад скло вікон авто буває холоднішим ніж зазвичай, тому на ньому активніше конденсується волога – і через це запотівання порушується огляд для водія. Отже, завчасно переконайтесь, що:
Під час опадів фари і ліхтарі будуть потрібні не тільки вночі, а й вдень - щоб позначати машину на дорозі. В умовах обмеженої видимості навіть один "сліпий" ліхтар на машині може зробити її невидимою для іншого учасника руху – з відповідними наслідками.
Тому ще до виїзду в негоду переконайтесь, що всі фари, поворотники, габарити і стопи працюють нормально.
Нагадаємо, що у мороз і снігопад оптика може обмерзати, особливо світлові прилади з LED-лампами, які виділяють тепло зі сторони цоколя, а не спереду. Тобто якщо поїздка буде довгою, варто час від часу зупинятись і перевіряти, чи не надто заліплена снігом і льодом ваша світлотехніка.
Здавалося б, який зв’язок між снігопадом і омивачем фар - але ж пригадайте, яка піщано-снігова каша буває під колесами під час снігопаду. Щоб фари залишились чистими, справді потрібен омивач. І якщо він є на машині, його працездатність варто перевірити.
Через густий сніг не будуть нормально працювати – а бо зовсім відмовлять – ті електронні асистенти, які використовують камери, ультразвукові радари та інфрачервоні випромінювачі (лідари).
Зокрема, не чекайте допомоги від адаптивного круїз-контролю - головний модуль в таких умовах свідомо вимикає цю систему, про що і повідомляє водієві написом на інформаційному екрані.
Також не працюватиме система автоматичного гальмування, дотримання смуги руху, зчитування дорожніх знаків, попередження про об’єкт попереду. Зазначені системи безпеки відразу повідомляють про свою тимчасову недоступність.
Всерйоз вплинути на цю ваду водій не в силах. Єдине, що можна зробити - перед поїздкою у снігопад переконайтесь, що лобове скло в місці розташування камер чисте. Так само промийте всі ковпаки та екрани, які захищають сенсори асистентів, розташовані в інших місцях кузова.
Снігопад - характерний прояв тієї самої зими, яка суворо питає з власника авто за всі технічні недоліки, залишені ним в машині. Тому напередодні днів із складними погодними умовами справді варто виправити всі негаразди у вузлах і системах, які можуть вплинути на успіх ваших поїздок і безпеку руху.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали 5 сигналів до заміни гальмівної рідини в машині і розповідали, коли саме її треба міняти.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, які гальма кращі: дискові чи барабанні, і які на ділі дають кращий результат.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Autocar.