ua en ru

Тюнінг своїми руками: 3 головні помилки, які знищать ваше авто

Тюнінг своїми руками: 3 головні помилки, які знищать ваше авто Фото: причини для спроби вдосконалити машину васними силами є різні - так само як і наслідки (unsplash.com)

Автомобілісти сміливо вдаються до тюнінгу своїх машин, не завжди розуміючи, що крім (або замість!) бажаного результату можуть отримати проблеми. Нічого дивного, але якщо знати типові помилки, неприємностей можна уникнути.

Про те, як можна вдосконалити машину, не порушуючи ПДР і не наражаючись на небезеку, читайте в матеріалі РБК-Україна.

1. Не подивились в ПДР.

Згідно із Законом України "Про дорожній рух", будь-яке переобладнання транспортного засобу потребує погодження з відповідними уповноваженими органами.

Крім того, ПДР (пункт 31.4) чітко забороняють будь-які зміни в кількох основних системах - гальмівній, кермовому управлінні та освітлювальних приладах.

Зокрема, законодавство не дозволяє встановлення популярних серед автолюбителів елементів тюнінгу, таких як надмірно великі диски та шини, ксенонові або LED-лампи замість штатних галогенових, додаткові фари, нестандартні задні ліхтарі чи тонування світлотехніки.

За великим рахунком, більшість цих змін можна узаконити через один з сетрифікаційних центрів (типу інституту ДержавтотрансНДІпроект), але це складно і дорого. Тож більшість тюнерів цією можливістю нехтують.

Через відсутність обов’язкового технічного огляду для легкових авто, подібні дії в більшості випадків сходять водіям з рук. Але за найбільш кричущі "вдосконалення" патрульні таки намагаються карати водіїв.

Порада. Не ризикуйте змінювати машину настільки, що вона стане небезпечною для оточуючих. І якщо немає змоги сертифікувати ваші переробки, перед втіленням його у металі узгодьте проект з досвідченими інженерами відповідного профілю.

Тюнінг своїми руками: 3 головні помилки, які знищать ваше автоФото: якщо тюнінг стосується ходової системи, при вдосконаленні її слід спиратись на інженерні розрахунки (unsplash.com)

2. Не розрахували геометрію та міцність конструкції.

Багато хто хоче, щоб машина виглядала більш агресивною чи спортивно. Якщо підходити до справи серйозно, потрібні інженерні розрахунки переналаштування підвіски, обрахунок аеродинамічного обвісу, підстави для використання нових коліс тощо.

Якщо все зробити "на глазок", занадто сильне заниження пружин, використання надто широких коліс або встановлення дешевої пневмопідвіски може призвести до:

  • Прискореного зносу ходової частини;
  • Зменшення кліренсу до небезпечного рівня;
  • Погіршення керованості та гальмування;
  • Проблем з проходженням техогляду або поліцією на дорозі.

Особливо це критично для доріг України - з нашими ямами можна швидко залишити на асфальті і глушник, і бампер. А якщо на вибоїні чи в різкому повороті маточина не витримає навантажень від нештатних коліс, діло закінчиться важкою аварією.

Порада. Дотримуйтесь балансу - тюнінг має бути не лише красивим, а й функціональним. Намагайтесь використовуйте сертифіковані (перевірені) комплекти деталей.

3. Не врахували нюансів електротехніки (електроніки)

Сучасні автомобілі буквально нафаршировані електронікою. Тому навіть встановлення нештатної магнітоли може призвести до паралічу якщо не всього електрообладнання, то, скажімо, модуля комфорту – без якого їздити теж не можна.

Не говорячи вже про спроби самостійно перепрошити блок управління двигуном (ECU ) або вдосконалити шляхом дешевого чіп-тюнінгу з "універсальною" прошивкою, наприклад, системи клімат-контролю чи освітлення.

Порада. На сучасних авто електрику та електроніку можна довіряти лише в руки фахівців з досвідом і відповідними сканерами.

Найголовніше

Так, намагання щось змінити в автомобілі часто пояснюється вимогами практичності - наприклад, хочеться покращити освітлення чи зробити ходову більш надійною. Це можна зрозуміти, тим більше що кількість засобів для "поліпшення" машини у продажу просто зашкалює.

Але не забувайте при тому про здоровий глузд і безпеку і намагайтесь таки не відступати далеко від оригінальної конструкції машини.