ua en ru

Ця помилка при виборі лампочки в авто руйнує проводку: що треба знати

Ця помилка при виборі лампочки в авто руйнує проводку: що треба знати Фото: ефективність освітлення дороги залежить великою мірою від ламп у фарі (unsplash.com)

Елементарна і в цілому копійчана деталь може влаштувати власникові чималі неприємності - якщо він помилиться з вибором. Чого не можна робити, купуючи лампи для автомобіля?

Про вибір автоламп і поради, що можуть врятувати від аварії та пожежі, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Габарити миготять, стопи тьмяніють

Автомобільні лампи - не та дрібниця, яку можна купити "аби світила". Від них залежить не лише комфорт водія, а й безпека руху: видимість дороги, робота поворотів, стоп-сигналів та габаритів.

Але є у цієї детальки ще одна сторона. Помилка у виборі може обернутися не просто поганим світлом або миготінням габаритних вогнів, а й серйозними проблемами з машиною. Такими як, скажімо, коротке замикання або займання проводки.

Не той цоколь

Конструктори електротехніки подбали про те, щоб "чужорідна" лампочка не встала в непризначений для неї патрон. Але (не вдаючись у подробиці) є типорозміри з схожими габаритами - так що недосвідчений монтер може "зусиллям волі" встромити неправильну лампочку - і влаштувати власнику неприємності.

Ще один варіант проблеми - низькоякісна лампочка, навіть якщо вона правильного типу. У дешевих виробах контакти і ізолятор бувають виготовлені з неякісного матеріалу. Який або руйнується (ізолятор), або швидко окислюється (контакти).

В результаті надійний контакт порушується, електричний ланцюг переривається, патрон нагрівається... Це прямий шлях до іскрення, миготіння, короткого замикання, а в гіршому випадку - до пожежі в електросистемі авто.

Ця помилка при виборі лампочки в авто руйнує проводку: що треба знатиФото: маленька лампа може врятувати життя або стати причиною неприємностей (freepik.com)

Потужність: все в міру

І виробники, і автомобілісти часто намагаються отримати краще освітлення за рахунок більшої потужності лампи. І це означає пошук балансу між світлом і ризиком. Адже надто потужна лампочка означає перегрів.

Дешеві ноу-нейм вироби з завищеною потужністю здатні розплавити корпус фари чи навіть роз’єми проводки. Уявіть: ви їдете вночі, а десь під капотом починає плавитися пластик - це не лише запах гару, а й реальна загроза займання.

Особлива небезпека у тому, що наявні у бортовій електромережі запобіжники від такого роду перевантажень можуть не захистити. Одне слово, підбираючи лампи, не можна перевищувати потужність, вказану у заводському мануалі.

Безпечний варіант

Якщо є реальна потреба покращити освітлення дороги, слід обирати лампи не більш потужні, а більш яскраві. У провідних виробників є моделі так званих ламп з підвищеною світловіддачею - вони зазвичай позначаються на кшталт +50%, +100% тощо.

Зберігаючи стандартне споживання потужності на рівні 55-60 Вт (W), такі лампи дають більше світла. Тобто з ними фари дають більш довий і більш яскравий промінь, який, проте, вкладається в діючи стандарти і не засліплює інших водіїв.

Найголовніше

Правильно підібрані автолампи важливі не лише з точки зору освітленості дороги, а й як гарантія того, що ваше електрообладнання не перетвориться на джерело небезпеки. Не можна економити на світлі: дешеві лампи можуть коштувати вам набагато дорожче - від частих замін до ризику загоряння проводки.