Цей прилад миттєво покаже, чи битий ваш автомобіль
Фото: товщиномір з великою ймовірністью допомагає виявити пошкодження машини під час ДТП (freepik.com)
Нехитрий прилад товщиномір похитнув підвалини вторинного авторинку - з ним кожен покупець може виявити битий кузов та інші приховані "косяки" зовні красивої машині. Але чи всі знають, що має показувати товщиномір?
Про конкретні цифри, які має показувати товщиномір при перевірці кузова автомобіля на предмет колишнього ДТП, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Як правильно поміряти товщину ЛФП
Більшість авто, що поповнюють український автопарк - вживані. І один з найсерйозніших ризиків при покупці такої машини - натрапити на екземпляр з неякісним ремонтом після серйозної аварії. (Нагадаємо, що знайти 7-10 річну машину без жодного пошкодження майже нереально - тому йдеться саме про масштаб колишнього ДТП і якість ремонту після нього.)
Отже, саме при покупці вживаних автівок важливо виявлення слідів ремонту на кузові. Тут і потрібен спеціальний прилад - товщиномір, який вимірює товщину шару фарби, лаку, грунтовки и шпаклівки. Але що саме він фіксує і як інтерпретувати ці значення?
Особливості заводського фарбування
В наш час автомобілі на заводах фарбують роботи, які вміють регулювати шар фарби з точністю до кількох мікрон в залежності від зони на кузові.
Отже, заводське лакофарбове покриття має неоднакову товщину, і ці цифри слід знати покупцеві, який обирає собі вживану машину самотужки. Головне, що треба розуміти при оцінці - що після ремонту шар ЛФП виходить відмінним від заводського. Найчастіше – товстішим за нього, але буває і навпаки.
Тільки окремі малярі вміють імітувати заводську товщину - цей підхід називається "фарбувати під товщиномір". Але такі майстри "коштують" дорого, і їх винаймають тільки при відновленні дійсно дорогих машин.
Фото: кваліфіковані маляри вміють фарбувати "під товщиномір" - щоб прилад не виявив місце ремонту (freepik.com)
Дах машини
Почніть вимірювання з даху - це зона, яка найменше піддається пошкодженням, тому ймовірність заводського стану тут найвища. Залежно від бренду та моделі авто, товщина може варіюватися: у японських машин - 80-100 мкм, у американських - до 200 мкм.
А середній показник по ринку - 120-160 мкм. Важливо, щоб різниця між різними ділянками даху не перевищувала 30-40 мкм. Менша різниця – ознака, що все добре. Ці значення можна брати за орієнтир при перевірці інших частин кузова, хоча деякі зони можуть мати суттєві відхилення.
Стійки та дверні прорізи
На вузьких ділянках, таких як стійки та прорізи дверей, часто фіксується тонший шар - 80-90 мкм, що є нормальним. Але не варто заспокоюватись, побачивши такий показник в одній точці - вимірюйте в кількох місцях. Саме тут часто встановлюють нові елементи, і товщина покриття в місцях стикування деталей може сягати 500 мкм. Ці ділянки зазвичай невеликі за площею - кілька сантиметрів.
Внутрішні частини капота і багажника
Виробники нерідко залишають внутрішні поверхні капота та багажника без лаку. Фарба тут виглядає матовою, що є нормою для багатьох моделей. Товщиномір покаже на 50-60 мкм менше, ніж на зовнішніх частинах.
Лицьові частини капота і багажника
Товщина фарби на зовнішніх поверхнях цих деталей зазвичай відповідає даху. Якщо показник більший або нижчий за середній по кузову - це ознака перефарбування. Саме тут деякі майстри можуть нанести фарбу так само тонко, як це роблять заводські роботи, але лише за умови, що деталь не була пошкоджена і не потребувала шпаклівки.
Важливі тонкощі
- Якщо на одній деталі розбіжність у товщині перевищує 30 мкм - ймовірно, її перефарбовували. Наприклад, двері з відремонтованою вм’ятиною можуть показувати 150-300 мкм.
- Шар 500-1000 мкм свідчить про серйозне пошкодження і ремонт із застосуванням шпаклівки.
- Показники 1000-2000 мкм - ознака неякісного ремонту, коли нерівності не були вирівняні рихтуванням, а замасковані шпаклівкою.
- Якщо покриття на лівому і правому бортах суттєво відрізняється (на 30-40 мкм і більше) - одна сторона, ймовірно, була пошкоджена.
- Якщо вся деталь має на 50-60 мкм більше, ніж сусідні - це може бути додатковий шар лаку після локального ремонту.
Найголовніше
Так, товщиномір при правильному аналізі його даних ефективний помічник для виявлення слідів кузовного ремонту. Інша справа, що давне ДТП - необов’язково привід відмовлятись від покупки цього авто.
Після професійного відновлення кузова, наприклад, на дилерський СТО машина нічим не гірша за таку ж само вживану, але без аварійної історії. Того, що справді може бути небажаним - порушеної геометрії кузова і неякісного відновлення антикору - насправді нескладно уникнути, якщо ремонт виконують відповідальні професіонали.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, коли краще купувати машину і як успіх у цій справі залежить від cезону знижок і чуток.
Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить.
При підготовці статті були використані матеріали УкрАвто, "Autobild Україна" та Avtobazar.