ua en ru

Тиск у шинах взимку: як перевіряти, щоб не зіпсувати гуму

Тиск у шинах взимку: як перевіряти, щоб не зіпсувати гуму Фото: взимку є кілька додаткових причин для падіння тиску в шинах (unsplash.com)

Є цілий набір резонів підтримувати тиск у шинах на належному рівні. Взимку для цього маються додаткові причини, адже відхилення можуть призвести до аварії. То чи треба корегувати тиск у шинах в морози?

Про те, яким має бути тиск у шинах взимку і як слідкувати за цим параметром, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Чому тиск у шинах важливий взимку

Елементарна фізика говорить нам, що зниження температури на кожні 10оС спричиняє падіння тиску приблизно на 0,1 атм.

Здавалось би, факт тривожний, але корегувати тиск у шинах в морози навряд чи варто - принаймні, в умовах українських зим. Навіть якщо ми дочекаємось морозів -10о -15оС, це означає тимчасове падіння тиску на 0,1 - 0,15 атм - тобто на межі похибки недорогого манометра.

Але з іншого боку, в морози є кілька чинників, які можуть додатково вплинути на тиск - і теж в "нижню" сторону. Тож як діяти правильно?

Тиск у шинах взимку: як перевіряти, щоб не зіпсувати гумуФото: рух на колесах із зниженим тиском узимку може завершитись аварією (unsplash.com)

Яка тиск має бути взимку

Ані автовиробники, ані шинні компанії не регламентують особливого тиску для зимових умов. Тому і взимку власник має завжди орієнтуватись на значення, вказані виробником авто.

  • Рекомендації автовиробника прописані у сервісній книжці, на наклейці в дверному прорізі або на кришці лючка бензобака;
  • Ці показники розраховані для холодних шин, які кілька годин стояли без руху;
  • У сильні морози варто перевіряти тиск щонайменше раз на два тижні, а при різких перепадах температур - навіть частіше.

Особливий зимовий нюанс у тому, що на холоді - і особливо на морозі - гума та інші матеріали втрачають свою еластичність. Відтак, шина може втратити тиск після часткового виходу повітря через пошкоджений вентиль, зношений золотник, нещільність в місці посадки шини на обід колеса.

Тому ми ще раз наголошуємо, що взимку доцільно перевіряти тиск у шинах частіше, ніж в теплу пору року.

Чому важливо підтримувати правильний тиск

  • Безпека. Недокачані шини мають нештатну площу контакту з дорогою. Це небезпечно на слизькому зимовому покритті, і особливо велика ймовірність аварії буде тоді, коли тиск буде знижений лише в одному колесі. В такому випадку машину буде розвертати без видимої причини.
  • Економія. Знижений тиск призводить до збільшеної витрати пального, адже силовий агрегат машини змушений долати додатковий опір надто м’якої шини.
  • Довговічність покришки. Надто низький або високий тиск призводить до нерівномірного зносу протектора, тріщин, перегріву і як наслідок - відшарування каркасу і скорочення строку служби шини.

Тиск у шинах взимку: як перевіряти, щоб не зіпсувати гумуФото: колесо з недостатнім тиском особливо небезпечне на слизькій дорозі (unsplash.com)

Практичні поради водіям

  • Перевіряйте тиск не відразу після поїздки, а вранці або після тривалого простою, коли шини холодні.
  • Використовуйте якісний манометр. Майте на увазі, що показники приладів на АЗС і шиномонтажах не завжди точні.
  • Якщо плануєте далеку поїздку, зробіть контрольну перевірку перед виїздом.
  • Не забувайте про запасне колесо - воно теж завжди має бути готовим до використання.
  • У разі тих чи інших сумнівів краще трохи підкачати шини до верхньої межі норми, ніж їздити на недонакачаних. Але пам’ятайте, що надто жорсткі шини теж порушують керованість, тому при найпершій нагоді встановіть тиск згідно вимог автовиробника.

Найголовніше

Взимку є більше причин для того, щоб тиск у шинах падав нижче потрібного. Тому регулярна перевірка цього параметра дуже і діже бажана. Дотримання норм автовиробника допоможе зберегти шини, знизити витрати на пальне, а головне - зробити кожну вашу поїздку максимально безпечною.