Сів акумулятор? 5 способів завести авто, коли немає в кого "прикурити"
Фото: у морозні дні саме акумулятор найчастіше приносить сюрпризи водіям (freepik.com)
З настанням морозів проблема запуску двигуна стане актуальною для багатьох водіїв. Причому винуватець майже завжди один - акумулятор, який часто сідає на холоді. Як завести мотор, якщо поряд немає помічників?
Про те, як морозним ранком запустити двигун, якщо немає змоги підкурити від іншого авто, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Ознаки розрядженого акумулятора
Перш за все слід переконатись, що проблема саме в акумуляторі, а не, скажімо в стартері.
- Стартер крутить дуже повільно або взагалі мовчить.
- Світло фар тьмяніє, лампи на панелі приладів горять не в повну силу.
- На панелі можуть з’явитися текстове повідомлення чи помилки, пов’язані з низькою напругою.
- Двигун не має критичного зносу, автомобіль в цілому справний.
Способи запуску без "прикурювання"
1. Пуско-зарядний пристрій (бустер, джамп-стартер).
Це свого роду повербанк для підтримки старту автомобіля, він забезпечуює короткочасний імпульс достатньої потужності. Справді має цілу низку позитивних рис:
- Портативний бустер найзручніший у використанні варіант. Він дозволяє завести авто без сторонньої допомоги.
- Не потребує додаткових маніпуляцій, адже підключається напряму до клем акумулятора.
- Сучасні моделі компактні, мають захист від переполюсовки та часто пропонують додаткові функції - зарядку гаджетів, ліхтарик.
Ризики: Стовідсотково покладатись на бустер не варто. Якщо він зберігається у машині, через холод він може втратити свій запас енергії і не спрацювати зовсім. Та й в принципі цей девайс призначений для однієї-двох спроб старту. Зрештою, спосіб непридатний, якщо акумулятор повністю "мертвий".
Фото: насправді батареї достатньо елементарного сервісу, щоб вона не підводила у морози (freepik.com)
2. Запуск "з поштовху" або на буксирі
Класичний метод, підтверджений більш як столітнім досвідом водіїв. Який, проте, потребує обережності, а краще – навичок від учасників. Алгоритм дій такий:
- включити другу передачу і не відпускати педаль зчеплення;
- розігнати авто (штовханням чи буксиром) до швидкості порядку 10-15 км/год;
- плавно відпустити зчеплення;
- коли двигун запрацює, знов натиснути зчеплення і вимкнути передачу;
- дати моторові прогрітись до стабілізації обертів - і тільки потім використовувати машину як завжди.
Ризики:
- Підходить лише для авто з механічною коробкою передач та з деякими (найпростішими) типами "роботів";
- Можливе пошкодження приводу ГРМ у двигуні, каталізатора, трансмісії чи електроніки;
- Спосіб непридатний, якщо акумулятор повністю "мертвий".
3. Зовнішній зарядний пристрій
Якщо є змога, АКБ можна підзарядити від мережевого зарядного пристрою (від 220 В). В принципі, при цьому акумулятор можна не знімати з машини. Якщо часу мало, можна дати батареї хоча б 15–20 хвилин заряду - цього вистачить на одну спробу запуску справного двигуна.
4. Альтернативні джерела
Якщо ваш акумулятор посаджений не "в ноль", його можна спробувати підзарядити від іншої батареї напругою 12 вольт – маленькою, яка не дасть змоги прикурити від неї стартер. Наприклад, деякі водії використовують акумулятори від мотоцикла чи джерела безперебійного живлення.
Для цього треба двома дротами з’єднати клеми проблемної батареї машини і батареї-донора: "плюс" до "плюса", "мінус" до "мінуса". Почекайте близько п’яти хвилин, запалювання машини та всі споживачі на борту при цьому має бути вимкнено.
Ризики: Наголошуємо, що намагатись увімкнути стартер авто при такому підключенні маленької батареї-донора не можна! Остання від надмірного навантаження може вийти з ладу. По-друге, спосіб не дуже надійний - він спрацює тільки якщо маленька батарея добре заряджена і має запас енергії достатній, щоб поділитись нею з великою АКБ.
5. Зігрівання акумулятора
У сильний мороз слабо заряджений акумулятор остаточно втрачає силу саме через низьку температуру. Тому частково відродити енергію у ньому допоможе тепло - після зігрівання акумулятор часто відновлює частину ємності і запускає двигун.
Зігріти акумулятор можна, якщо занести його приблизно на годину у тепле приміщення. Спосіб з підігрівом АКБ теплою водою (не окропом!) ми б не радили, хоча деякі відчайдушні водії до нього вдаються.
Щоб не сідала АКБ
Зрозуміло, що справна АКБ на справному авто не повинна "вмирати" в мороз – принаймні, якщо не йдеться про Заполяр'я. Щоб такого не сталося в умовах української зими, не треба робити нічого складного:
- Регулярно перевіряйте заряд АКБ та стан клем батареї.
- Взимку уникайте тривалих простоїв машини без руху.
- Під час коротких поїздок намагайтеся тримати підвищені оберти двигуна і не вмикати зайві споживачі, щоб генератор встиг підзарядити батарею після старту.
- Якщо акумулятор часто розряджається, перевірте роботу генератора та справність електрообладнання в цілому у професійного автоелектрика.
Найголовніше
Найбільш безпечним і сучасним рішенням у подібній ситуації буде використання пуско-зарядного пристрою - бустера. Але:
- він має бути якісним (на ринку повно підробок);
- бустер слід зберігати в теплі;
- бустер має бути завжди зарядженим.
А щоб уникати подібних проблем взагалі, слідкуйте за станом батареї і системою запуска двигуна. Та й сам мотор напередодні холодів має бути в порядку.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали 5 речей, які треба перевірити в авто перед снігопадом.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому зимові шини "дубіють" і коли їх треба міняти.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Autocar.