ua en ru

Що робити, якщо пробив шину, а найближчий шиномонтаж за 50 км: лайфхаки водіям

Що робити, якщо пробив шину, а найближчий шиномонтаж за 50 км: лайфхаки водіям Фото: багато які пошкодження шин можна відремонтувати просто у дорозі (freepik.com)

Сюрприз нечастий, але абсолютно реальний: у дорозі пробита шина. Якщо найближчий шиномонтаж далеко, запаски немає, а чекати допомоги немає звідки, допоможуть перевірені способи, як відремонтувати колесо власними силами.

Про надійні способи відремонтувати пробиту шину власними силами у дорозі, читайте в матеріалі РБК-Україна.

  1. Використання джгута

Цей вид ремонту використовується не тільки в дорозі, а й у стаціонарних умовах. Його перевага у тому, що не доводиться демонтувати покришку з диска, і навіть колесо може залишатись на машині.

У наборі є спеціальні еластичні джгути та інструмент для їх встановлення. Алгоритм роботи слід шукати на упаковці, і зазвичай він має такий вигляд:

  1. Знайдіть місце проколу (часто чути шипіння або видно цвях/шуруп/уламок металу).
  2. Витягніть сторонній предмет.
  3. За допомогою шила з набору прочистіть отвір.
  4. Вставте гумовий жгут, змащений клеєм, в отвір, використовуючи інструмент.
  5. Обріжте зайву частину жгута.

Процедура має дещо громіздкий вигляд, але насправді всі дії елементарні, і не становлять проблеми, навіть якщо робити це вперше. Такий ремонт дозволяє швидко закрити дірку й продовжити рух.

На найближчому шиномонтажі треба показати результат вашої праці професіоналам. Цілком можливо, що цей джгутик вірою і правдою служитиме вам аж до повного стирання протектора.

2. Ремонт за допомогою герметика

Набір для ремонту шин з герметиком і компресором - так званий ремкомплект - найчастіше входить до комплектації сучасних автомобілів, у їх європейському виконанні. Також такі аерозольні балончики з герметиком продаються в магазинах.

Як працює комплект для ремонту шин герметиком:

  • Балончик під’єднується до вентиля.
  • Рідина заповнює шину й закриває дрібні проколи.
  • Одночасно компресор чи сам балончик підкачує колесо.

Мінус. Спосіб підходить лише для невеликих дірок. Вважається, що герметик не замінює повноцінний ремонт, хоча у деяких ледачих водіїв така "латка" залишається у шині надовго.

Що робити, якщо пробив шину, а найближчий шиномонтаж за 50 км: лайфхаки водіямФото: на спущеному колесі можна акуратно з’їхати з дороги в безпечне місце для ремонту (unsplash.com)

3. Латка зсередини

Якщо є можливість зняти колесо й розібрати його, можна наклеїти спеціальну латочку - такі продаються в якості ремкомплекту для термінового ремонту.

Як працює комплект. Зазвичай гумові прямокутники мають на одному боці шар клею, прикритий плівкою;

  • Шину слід розбортирувати за допомогою монтажних лопаток (монтировки);
  • Знайти місце проколу зсередини покришки;
  • Зачистити місце проколу теркою чи грубою наждачкою, також бажано знежирити його розчинником чи спеціальною речовиною;
  • Перед використанням видалити плівку з липкого боку латки;
  • Клейкою стороною латку треба міцно притиснути до місця проколу зсередини покришки;
  • Для правильної фіксації латку треба прикатати роликом з комплекту.

Спосіб складніший для реалізації в польових умовах, але ефективніше за герметик. Власне, часто цим методом користуються професіонали на шиномонтажах.

Лайфхаки для водіїв у дорозі

  • Завжди майте насос або компресор - після ремонту тиск у шині треба відновити.
  • Тримайте у запасі той чи інший ремонтний набір. Він компактний і коштує недорого, але може врятувати у скрутний момент.
  • Тримайте помірну швидкість після ремонту - тимчасові рішення не гарантують повної безпеки.
  • Майте з собою запаску або докатку (спеціальну зменшену запаску). Це найнадійніший варіант.
  • Перевіряйте шини на авто перед поїздкою - зношені покришки пробиваються легше.

Найголовніше

Незважаючи на простоту описаних вище польових ремонтів, до них треба бути готовим: мати при собі той чи інший ремкомплект і чітко уявляти алгоритм використання.

Крім того, пам’ятайте, що тимчасовий ремонт - лише спосіб дістатися до найближчого сервісу. Не варто їздити на відремонтованій польовими методами шині довго. Тобто після повернення у цивілізацію обов’язково зверніться до шиномонтажу для перевірки та (можливо!) професійного ремонту або повної заміни шини.