Що робити, якщо пробив шину, а найближчий шиномонтаж за 50 км: лайфхаки водіям
Фото: багато які пошкодження шин можна відремонтувати просто у дорозі (freepik.com)
Сюрприз нечастий, але абсолютно реальний: у дорозі пробита шина. Якщо найближчий шиномонтаж далеко, запаски немає, а чекати допомоги немає звідки, допоможуть перевірені способи, як відремонтувати колесо власними силами.
Про надійні способи відремонтувати пробиту шину власними силами у дорозі, читайте в матеріалі РБК-Україна.
-
Використання джгута
Цей вид ремонту використовується не тільки в дорозі, а й у стаціонарних умовах. Його перевага у тому, що не доводиться демонтувати покришку з диска, і навіть колесо може залишатись на машині.
У наборі є спеціальні еластичні джгути та інструмент для їх встановлення. Алгоритм роботи слід шукати на упаковці, і зазвичай він має такий вигляд:
- Знайдіть місце проколу (часто чути шипіння або видно цвях/шуруп/уламок металу).
- Витягніть сторонній предмет.
- За допомогою шила з набору прочистіть отвір.
- Вставте гумовий жгут, змащений клеєм, в отвір, використовуючи інструмент.
- Обріжте зайву частину жгута.
Процедура має дещо громіздкий вигляд, але насправді всі дії елементарні, і не становлять проблеми, навіть якщо робити це вперше. Такий ремонт дозволяє швидко закрити дірку й продовжити рух.
На найближчому шиномонтажі треба показати результат вашої праці професіоналам. Цілком можливо, що цей джгутик вірою і правдою служитиме вам аж до повного стирання протектора.
2. Ремонт за допомогою герметика
Набір для ремонту шин з герметиком і компресором - так званий ремкомплект - найчастіше входить до комплектації сучасних автомобілів, у їх європейському виконанні. Також такі аерозольні балончики з герметиком продаються в магазинах.
Як працює комплект для ремонту шин герметиком:
- Балончик під’єднується до вентиля.
- Рідина заповнює шину й закриває дрібні проколи.
- Одночасно компресор чи сам балончик підкачує колесо.
Мінус. Спосіб підходить лише для невеликих дірок. Вважається, що герметик не замінює повноцінний ремонт, хоча у деяких ледачих водіїв така "латка" залишається у шині надовго.
Фото: на спущеному колесі можна акуратно з’їхати з дороги в безпечне місце для ремонту (unsplash.com)
3. Латка зсередини
Якщо є можливість зняти колесо й розібрати його, можна наклеїти спеціальну латочку - такі продаються в якості ремкомплекту для термінового ремонту.
Як працює комплект. Зазвичай гумові прямокутники мають на одному боці шар клею, прикритий плівкою;
- Шину слід розбортирувати за допомогою монтажних лопаток (монтировки);
- Знайти місце проколу зсередини покришки;
- Зачистити місце проколу теркою чи грубою наждачкою, також бажано знежирити його розчинником чи спеціальною речовиною;
- Перед використанням видалити плівку з липкого боку латки;
- Клейкою стороною латку треба міцно притиснути до місця проколу зсередини покришки;
- Для правильної фіксації латку треба прикатати роликом з комплекту.
Спосіб складніший для реалізації в польових умовах, але ефективніше за герметик. Власне, часто цим методом користуються професіонали на шиномонтажах.
Лайфхаки для водіїв у дорозі
- Завжди майте насос або компресор - після ремонту тиск у шині треба відновити.
- Тримайте у запасі той чи інший ремонтний набір. Він компактний і коштує недорого, але може врятувати у скрутний момент.
- Тримайте помірну швидкість після ремонту - тимчасові рішення не гарантують повної безпеки.
- Майте з собою запаску або докатку (спеціальну зменшену запаску). Це найнадійніший варіант.
- Перевіряйте шини на авто перед поїздкою - зношені покришки пробиваються легше.
Найголовніше
Незважаючи на простоту описаних вище польових ремонтів, до них треба бути готовим: мати при собі той чи інший ремкомплект і чітко уявляти алгоритм використання.
Крім того, пам’ятайте, що тимчасовий ремонт - лише спосіб дістатися до найближчого сервісу. Не варто їздити на відремонтованій польовими методами шині довго. Тобто після повернення у цивілізацію обов’язково зверніться до шиномонтажу для перевірки та (можливо!) професійного ремонту або повної заміни шини.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Rosava і Autobild.