Правда про кондиціонер і клімат-контроль: що насправді краще?

Знайти більш-менш сучасний автомобіль без охолоджувача повітря сьогодні неможливо, але на покупця чи діючого власника чекають інші варіанти. Просто кондиціонер, клімат-контроль або перше чи друге, але – непрацююче. Поговоримо про кожен випадок
Про відмінності між кондиціонером і клімат-контролем в сенсі користування та ремонту читайте в матеріалі РБК-Україна.
Кондиціонер чи клімат: технічні відмінності
Порівнювати ці два варіанти можуть, звісно, лише ті щасливчики, чиї автомобілі оснащені хоча б одним із цих технічних рішень. І хоча обидві системи створені для охолодження повітря в салоні, кожна має свої особливості, плюси та мінуси - іноді досить несподівані.
Кондиціонер
Це доволі громіздка система, яка охолоджує повітря в салоні автомобіля. Він дозволяє вручну регулювати інтенсивність охолодження, змінюючи температуру та силу потоку холодного повітря.
Важливо знати: всупереч поширеній думці, можливість регулювання не є виключною перевагою клімат-контролю. Кондиціонер теж це вміє, і для цього він має певні конструктивні елементи.
Клімат-контроль
Тут маємо більш складну і розгалужену систему, яка не лише охолоджує, а й нагріває повітря. Головна її перевага - здатність автоматично підтримувати задану температуру в салоні.
Водій задає бажану температуру, а електроніка самостійно керує процесом: активує компресор кондиціонера або обігрівач, змінює положення заслінок, регулює напрямок і силу повітряних потоків.
Фактично, клімат-контроль включає в себе кондиціонер, але доповнений (і поєднаний) системою обігріву та "розумним" управлінням.
Роботою "клімата" керує електронний блок - так званий модуль комфорту. Він отримує дані з численних датчиків: температури повітря і антифризу, вологості в салоні (іноді), а також використовує електроприводи для регулювання заслінок і продуктивності компресора.
Між іншим, на багатьох моделях це вузол, доволі клопітний для другого-третього власника. Поламка модуля комфорту як правило паралізує роботу всієї кліматичної установки - буває неможна навіть провітрити салон.
Фото: клімат-контроль зручніший у використанні, але на немолодих машинах він буде більш проблемним (freepik.com)
Переваги клімат-контролю
Автоматичне регулювання мікроклімату. Система самостійно адаптується до змін зовнішніх умов - наприклад, коли авто виїжджає з тіні на сонце або змінює напрямок руху.
Багатозонний контроль. У деяких моделях можна встановити різну температуру для різних зон салону - наприклад, для водія та пасажира.
Зручність. Водій не відволікається від керування машиною на ручне налаштування температури чи напрямку потоків - усе відбувається автоматично. Це особливо актуально на тих найновіших моделях, в яких кліматом у салоні доводиться керувати не через фізичні кнопки на торпедо, а занурюючись в меню на сенсорному екрані.
Недоліки клімат-контролю
Не завжди точне підтримання температури. У деяких автомобілях система не справляється з асиметричним нагріванням салону, наприклад, коли сонце світить з одного боку і нагріває його з великим контрастом.
Вища ціна. Клімат-контроль зазвичай дорожчий за кондиціонер - різниця в ціні може становити $400–500. Причому зазвичай клімат оплачується не сам по собі, а у складі пакету опцій, який піднімає ціну машини на кілька тисяч доларів.
Обмеженість ручного налаштування. Немає можливості точно виставити розподіл потоків. Наприклад, дві третини повітря в обличчя, одну третину - в ноги, як це вдається зробити у проміжних положеннях регуляторів при ручному налаштуванні.
Складність конструкції. Більше компонентів - більше шансів на поломку, особливо в старих авто. А ремонт клімат-контролю зазвичай дорожчий.
Висновок
Клімат-контроль - це безперечно комфортніше, ніж звичайний кондиціонер. Але вибір (якщо він є) залежить від багатьох факторів: моделі автомобіля, його технічного стану, особистих вподобань власника і бюджету.
Перед покупкою авто варто дізнатися, як саме працює клімат-контроль у конкретній моделі - почитайте відгуки власників на форумах. А якщо купуєте вживану машину, не зайвим буде з’ясувати, наскільки складним і дорогим може бути ремонт цієї системи.
І, зрештою, якщо вам не складно вручну виставити один-два регулятори - можливо, "чистий" кондиціонер буде для вас більш практичним варіантом.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про ТОП-5 незвичних опцій на старих авто і чому про них забули виробники.
Також у наших публікаціях ми нещодавно розповідали споживачам про топ-5 "інновацій" в авто, які провалилися через помилку автовиробників.
При підготовці статті були використані матеріали L`Automobile та Autocar.